Zoeken Vraag het forum

Verandering aan borsten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Ik maak me best wel zorgen om iets. Vorig jaar heb ik mij super veel zorgen gemaakt toen ik een pijnlijke linker borst had met steken en een borst die soms anders uit ziet in de zin hij trekt wat puntig naar de tepel toe. Vanuit mijn zocht lijkt er een gleuf of deuk te zitten wat weer na paar seconden bijtrekt. Genoeg reden om naar de huisarts te gaan en deze heeft gevoeld niks gevonden. Wederom werd ik angstig en bleef de pijn aanhouden en weer naar een vervangende arts ook deze heeft niets gevonden. Op mijn verzoek ben ik door verwezen naar een mammapoli in het ziekenhuis. En deze heeft ook gevoeld niks gevonden en voor mijn gemoedsrust toch een foto laten maken een mammografie. Alles was schoon en netjes ik had zelfs geen kalk in de borsten. Dus geen nare dingen, geen ontstekeningen enz. Ik heb het met deze goede nieuws los kunnen laten en wonderbaarlijk leek de pijn voorbij te zijn.

Maar sinds een paar weken zit ik weer in hetzelfde schuitje. Borst die er weer anders uitziet voor een paar seconden en netjes bij trekt en pijn. Nu straalt het zelfs af en toe naar de rug. Ik loop ook bij een psycholoog en dat gaat wel goed alleen af en toe wordt ik weer geconfronteerd met zo een borst die er even anders uitziet en maak ik me dus ontzettend zorgen…

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat het te maken heft met een verborgen angst… De vorige keer dacht je dat ook, maar niemand kon wat zien of vinden…Het zou eventueel onder invloed van hormonen kunnen komen.

Reageren
    Anoniem
    1. Tandor je hebt wel een punt natuurlijk. Ik merk dat als ik het niet in de gaten hou ik minder pijn heb. Het is ook dat ik het echt opmerk als ik wakker ben geworden of als ik na een lange dag me beha uit doe of als het warm is dat de borst de vorm aanneemt. Ik slik wel de pil overgings en sta bekend met hormoonhuishouding die af en toe schommelt.
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan de verandering van vorm natuurlijk niet beoordelen…maar als je al problemen hebt met je hormoonhuishouding, kan dat wel de oorzaak zijn.

Reageren
Reageer op: Verandering aan borsten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.