- Anoniem5 december 2014 om 18:16
Hallo ,
mijn baby heeft sinds het prille begin last met melk drinken & werd door middel van een PH-metrie test bestempeld met ; REFLUX baby ..
Véél problemen & medicatie & verschillende voedingen later ging het op haar 3maand eindelijk véél beter , nog steeds niet ideaal maar goed ..
Zij sliep elke nacht flink door & voelde zich stukken beter ..
Toen ze 5maand werd kreeg ze last aan haar luchtwegen & weigerde ze weer elke fles & voeding ( ik blijf aandringen omdat ik niet wil dat ze uitdroogt ) en uiteindelijk lukt het haar wel met wat trucjes om wat te eten en te drinken ..
Ze heeft in oktober een longontsteking gehad & is enorm ziek geweest hiervan
Ze heeft vaak hoge , hoge koorts & piept elke nacht , wordt minstens 20x per nacht wakker ( ze is wél moe & heeft duidelijk last van iets ) ..
Sedert een week heeft zij weer hoge koorts 40-41graden , ik ben maandag met haar naar de spoed geweest ( helaas niet bij haar vertrouwde kinderarts ) & werd naar huis gestuurd met neusdruppels .
Ze blijft echter piepen & hoesten en moeilijk ademen , ze heeft ook al haar volledige leven last van kramp & geeft elke dag 3-6x maaggal over ..
Deze avond was haar koorts weer 40.8 , haar toestand blijft verslechteren en ik weet me echt geen raad ..
Iemand die dit herkent ?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 december 2014 om 19:23Het zou kunnen dat dit het gevolg is van een reflux.
Reageren
Het kan zijn dat er maagsap via de slokdarm in de luchtpijp terecht is gekomen. Ga met je kindje terug naar de kinderarts !!Anoniem14 december 2014 om 07:07Hallo ,
Ik ben afgelopen maandag terug bij de vertrouwde kinderarts langs geweest ..
Die constateerde dat ze een maag – darmvirus te pakken had .. Nu zijn we weer zondag & de koorts is al dagen weg , maar weer spelen haar luchtwegen haar parten , kan slecht ademen , piept & hoest slijmen op .. Ze slaapt nooit langer dan 10 minuten zonder zich wakker te hoesten .. Dit is nu al 5maand aan de gang & ik ben helemaal op .. Elke nacht zit ik op met Eem ziek kind , ook overdag drinkt en slaapt ze moeilijk door het hoesten .. Weet me echt geen raad meer , maandag terug naar de kinderarts 🙁
Ik hoop dat we snel weten wat er scheelt , heb nog een peuter van 21maand & ik functioneer niet meer zoals ik zou moeten .. Oververmoeid , maar het ergste is die onzekerheid.Groetjes
ReagerenAnoniem11 januari 2015 om 09:48Zoals ik eerder al schreef was de koorts weg & kreeg ze luchtwegenproblemen ..
Ze is enkele dagen later opgenomen met een longontsteking samen met RSV ( 2x al op 2maand )
3dagen aan de baxter gelegen ..
Nu was ze 1week koortsvrij & maakt ze alweer 5dagen koorts ..Ik weet het nietmeer
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2015 om 14:29Is je kindje nu wel nog in het ziekenhuis?
Het lijkt erop dat het afweersysteem niet helemaal in orde is. Is er bloedonderzoek gedaan om te kijken of het afweersysteem wel goed werkt?
Reageren