- Anoniem25 juli 2015 om 11:35
Hallo,
Mijn zoontje van 10 maanden heeft nu al bijna 3 weken vrijwel dagelijks koorts. Dat komt soms op eind van de avond. Maar meestal pas rond 3- 4 uur in de nacht. Dat houd dan aan tot eind van de morgen begin van de middag. Meestal pas nadat ik hem in een badje water heb laten spelen. ook zetpil met paracetamol werkt maar kort en niet afdoende.
In de nacht heeft hij meestal erg veel last ervan. Hij huilt ’s nachts veel. Meestal echt klagelijk. Met hoge piepjes en roepend om mama. Ook overdag gebeurd dit regelmatig. Het lijkt erop dat hij ergens pijn heeft. Hij is heel onrustig. Ik heb het idee gehad dat hij oorontsteking heeft, maar na oordruppels blijft het hetzelfde. Wel grijpt hij veel naar zijn oortjes. Maar of dat nu komt door oorpijn of doordat hij ze net heeft ontdekt weet ik niet.
Hij is al langere tijd verkouden, maar daar heeft hij meestal niet zoveel last van als nu.
Het meeste maak ik mij bezorgt om de koorts. Het is ’s morgens vaak al rond de 39 graden. En dat terwijl het juist dan op zijn laagste zou moeten zijn. ’s middags en ’s avonds heeft hij bijna nooit koorts.
Ik woon niet in Nederlands, maar in Egypte waar de medische zorg veel minder is. Ik moet zelf een beetje dokteren om uit te vinden wat er is en dat is met een baby niet makkelijk.
ik hoop dat iemand dit herkend en mij kan vertellen wat het kan zijn. Dan kunnen we hier gericht op vragen bij de kinderarts.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juli 2015 om 11:48Een middenoorontsteking zou heel goed kunnen. Het zou toch goed zijn om een arts naar de oortjes en zijn keel te laten kijken.
ReagerenAnoniem25 juli 2015 om 12:20Dat is bijde al verschillende keren gebeurd. Daarom heb ik ook oordruppels gehad en gebruikt.
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2015 om 13:15Als de klachten aan blijven houden zullen de oordruppels niet voldoende werken en zal waarschijnlijk en antibioticakuur gegeven moeten worden.
Reageren