Zoeken Vraag het forum

Mijn zoontje van 1 jaar drinkt te weinig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn zoontje is net 1 jaar en hoeft dus geen fles meer. Hij wil dit ook niet meer. Maar van andere dingen drinkt hij te weinig. Hij drinkt nog geen 500 ml. Waar hij er 700 zou moeten drinken. Hoe kan ik hem meer laten drinken? Heb al van alles geprobeerd!

4 reacties
    Reageren
    Tandor1

Hoe biedt je hem nu het drinken aan en wat geef je?

Reageren
    Anoniem

Ik probeer van alles sap, water, optimel, yoghurt drink, melk. En probeer het in een beker, een flesje, tuitbeker en in een pakje. Bedankt voor je reactie

Reageren
    Tandor1

De aanbevolen hoeveelheid vocht voor kinderen van 1-4 jaar bedraagt 0,5 – 1,0 liter. Ook voeding bevat vocht.
    Niet ieder kind heeft dezelfde behoefte aan vocht cq drinken.
    Wat eet je kindje zoal op een dag?
    Hoe is de ontlasting en hoe gaat met plassen?

Reageren
    Anoniem

Wanneer mijn kinderen griep hebben en niks binnen houden ook geen vocht hoor ik steeds dat wanneer ze normaal plassen en de urine een normale kleur heeft ik me niet zoveel zorgen hoef te maken.

In winkels kun je ook ORS kopen dit is tegen uitdroging dit geef ik bij de bovenstaande situatie.

Misschien kun je er een spelletje van maken? Hem zelf een lekker drankje en een leuke.beker laten.uitzoeken

Reageren
Reageer op: Mijn zoontje van 1 jaar drinkt te weinig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.