Zoeken Vraag het forum

Vaccinaties die niet in RVP zitten, zoals waterpokken & rotavirus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Familie Brand

Hoi,

Graag hoor ik of iemand ervaring heeft met het vaccineren van de baby met vaccinaties tegen waterpokken en rotavirus. Beide vaccinaties worden in andere landen gegeven, maar zitten niet in het rijks vaccinatie programma.

Alvast bedankt,
    Erwin

2 reacties
    Reageren
    Famille H.

Bonjour,
    Wij wonen in Frankrijk en onze dochter (inmiddels 11) is hier geboren. Ze heeft tot nu toe alle vaccinaties volgens het Carnet de Santé gehad, maar daar staan waterpokken (varicelle) en het rotavirus niet bij. (heb net even in haar boekje gekeken). Ik kan me herinneren dat ze, toen ze 3 was, (iets vergelijkbaars als) het rotavirus heeft gehad en ik weet dat ze ook waterpokken heeft gekregen.

Salut, Joleine

Reageren
    lien

Hallo

Hier in België wordt standaard gevaccineerd tegen het rotavirus, maar niet tegen waterpokken. Maar dat laatste vind ik persoonlijk niet echt noodzakelijk. Hier hebben ze na elkaar de waterpokken gehad, de één was 3jaar, de ander 9 maanden en zoveel last hebben ze daar toch niet van gehad. Bijna de ganse kleuterklas heeft in die periode trouwens de waterpokken gehad.

Reageren
Reageer op: Vaccinaties die niet in RVP zitten, zoals waterpokken & rotavirus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.