Zoeken Vraag het forum

Nog een vraagje over slapen?!?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sabbie

Hey hallo,

Er staat veel over het slapen van een baby op het forum, maar dan met name het niet willen slapen in bed.
    Nu is echter mijn vraag, Mijn zoontje van 6 weken oud slaapt s’nachts prima in bed maar wil er overdag niet in. Als ik hem echter na een voeding in een handmatje hang in zijn box slaapt hij als een roos.

Leg ik hem echter na zijn voeding in zijn eigen bed dan wil hij niet gaan slapen en huilt de hele boel bij elkaar. Nu heb ik geprobeert hem te laten huilen en hard te zijn, maar dan blijft hij dus gewoon mooi wakker tot zijn volgende voeding, en valt dan uitgeput na een halve fles al in slaap.

Ik ben echter bang dat ik hem hiermee verpest en hij dus straks niet meer in zijn bed wil slapen, wat denken jullie?

Groetjes!!!

2 reacties
    Reageren
    brenda A

een baby van 6 weken verpest je niet.
    zijn bed is voor de nacht…. een pienter babietje ; – )
    dan leg je hem overdag maar ergens anders, als hij maar veilig en goed ligt en slaapt, maakt van een tevreden baby geen huiler, daar heb je niets aan.
    groetjes Brenda

Reageren
    Soraya

Ik denk dat het een sterk mannetje is met een flink willetje en dat je daar nog heel plezier mee gaat beleven. Ik vind het totaal niet zorgelijk, want de kleine baas slaapt vanzelf wel als hij het nodig vindt.

Ik maak mij wel een beetje zorgen over de moeder die er erg mee zit dat ze zo’n sterk en krachtig mannetje heeft dat het haar nu best lastig maakt en waar ze nog mee moet leren omgaan.
    Als je wat meer naar hem zou luisteren en wat meer tegemoet komt aan wat hij wil in plaats van steeds proberen wat jij denkt dat goed is, dan komt het helemaal goed.

Kleine babietjes vallen vanzelf wel in slaap als ze moe zijn, laat dus maar lekker huilen en aandacht trekken, uiteindelijk zal hij ermee stoppen en in slaap vallen, in zijn eigen warme bedje.

Reageren
Reageer op: Nog een vraagje over slapen?!?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.