Zoeken Vraag het forum

Mexicaanse griep prik wel of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marijke

Ik werk op een huisartsenpost en ik kan zonder enige twijfel zeggen dat van de 10 kinderen die zijn gevaccineerd tegen de Mex. griep er slechts één geen koorts kreeg. Het is buitengewoon druk geweest met telefoontjes van verontruste ouders. De ouders/verzorgers waren niet goed voorbereid en waren terecht zeer verontrust als het kind ineens 40 graden koorts kreeg na de vaccinatie.

a

Ik heb eerder gereageerd en dat ik ook twijfelde, maar ik heb gisteren toch mijn dochtertje in laten enten. Ze was vannacht wel heel onrustig met slapen en vanochtend had ze 38,6 graden koorts en hangerig. Ze klaagde ook over een zere arm. Maar op dit moment bloeit ze weer op en snoept ze weer. Volgens mij valt het allemaal gelukkig mee. Ik hou haar natuurlijk nog wel even in de gaten. En achteraf ben ik toch blij dat ik het heb gedaan.
    En petje af voor de organisatie; het was allemaal super geregeld!!

Reageren
    wendy

hoi eukie,

antwoord geven om het wel of niet te doen kan ik je helaas niet geven

Ik zat zelf ook heel erg te twijvelen
    maar heb de keus gemaakt om het wel te doen
    waarom heb ik het gedaan: nou mocht ik ze niet inenten en ze worden ziek en ze overlijden in het ergste geval dan vergeef je het je zelf nooit en je blijft je altijd afvragen van als ik het nu wel had gedaan had hij/zij nu waarschijnlijk nog geleefd en je geeft jezelfd dus de schuld
    daarom heb ik het gedaan

de bijwerking is minimaal
    mijn dochter van bijna 2 jaar had heel veel last van de arm en had 39,4 graden koorts dit was maar een dag

mijn zoon van bijna 4 had nergens last van

en mocht je het niet vertrouwen na de tijd kun je altijd contact opnemen met je huisarts

ik hoop dat je erruit komt
    en denk eraan jij bent de moeder en wat jouw gevoel zegt moet je volgen

veel succes
    wendy

Reageren
    wendy

sorry ik reaggeerde op een oude reactie

Reageren
    Anoniem

In januari komt een extra prikronde voor jonge kinderen en huisgenoten van baby’s die vorige week hun eerste prik misten tegen Nieuwe Influenza A (H1N1). Tijdens de ‘gewone’ prikronde in december halen zij dan hun eerste prik. In januari halen zij de tweede prik.

Lees verder op: http://www.minvws.nl/nieuwsberichten/pg/2009/inhaalprik-ggd.asp

Reageren
    Anoniem

Het centrum voor bijwerkingen Lareb meldt dat er na de eerste vaccinatieronde tegen de Mexicaanse griep twee kinderen zijn overleden. In beide gevallen wordt nader onderzoek verricht naar de oorzaak van overlijden.

Eén kind van drie jaar had een ernstige hartafwijking, en het tweede kind kreeg koorts en stierf een dag later.

Reageren
    C

Ik heb erg getwijfeld maar mijn gevoel heeft al die tijd gezegd dat ik het niet moest doen.
    Ik ben blij dat ik goed naar mijn gevoel heb geluisterd en mijn zoontje niet heb laten enten.

Achteraf gezien waren de bijwerkingen toch behoorlijk heftig bij die kleintjes!

Verschrikkelijk voor de ouders die hun kindje zijn verloren als gevolg van die prik!

Reageren
    Bezorgde oma

Mijn kleinzoon heeft op 24 november zijn prik gehaald hij is 14 maanden. 1 dag erna zwol ze gezicht op en tot op de dag van vandaag zit ze gezichtje onder de uitslag soort eczeem. We kregen hormoonzalf ervoor bij de huisarts die het niet in verband bracht met de prik jaja wij weten wel beter 2e prik krijgt hij niet. In en in triest hem zo te zien.

Gr, van een oma.

Reageren
    chantal

Jeetje wat een onzin allemaal, bij medicijnen staan er ook bijwerkingen op een bijsluiter neem je die dan ook niet omdat je er bv misselijk van kan worden!!!

Het word niet voor niks geadviseerd, wij hebben em hier alle 3 gehad en behalve een pijnlijke arm hebben we helemaal niks en ook van mensen in mijn omgeving hoor ik dat ze nergens last van hebben.

Iedereen moet het idd zelf weten maar advies vragen heeft geen zin iedereen reageerd er anders op en dat maakt je nog meer aan het twijfelen.

je vergeeft het jezelf ook niet als je kind dalijk doodziek is van de griep

Reageren
    Kelly

[b]chantal schrijft:[/b]
    [quote]Jeetje wat een onzin allemaal, bij medicijnen staan er ook bijwerkingen op een bijsluiter neem je die dan ook niet omdat je er bv misselijk van kan worden!!!

Het word niet voor niks geadviseerd, wij hebben em hier alle 3 gehad en behalve een pijnlijke arm hebben we helemaal niks en ook van mensen in mijn omgeving hoor ik dat ze nergens last van hebben.

Iedereen moet het idd zelf weten maar advies vragen heeft geen zin iedereen reageerd er anders op en dat maakt je nog meer aan het twijfelen.

je vergeeft het jezelf ook niet als je kind dalijk doodziek is van de griep[/quote]

Weet je wat onzin is? Jouw opmerking!
    Die vergelijking met medicijnen gaat echt helemaal nergens over,volgens mij slik je die alleen omdat je wat mankeerd toch?
    Of neem jij die zomaar omdat je bang bent om ziek te worden?

Er heeft zelfs iemand gepost van een huisartsenpost dat heel veel kinderen erg hoge koorts hadden als gevolg van die prik,en nog noem jij het onzin?
    Je vergeeft het jezelf nooit als je kind ziek word van die prik,misschien nu niet maar misschien wel over een jaar of 20.
    Waarom zou mijn kind trouwens doodziek worden van die griep? Er word toch geroepen dat het hetzelfde is als de normale griep?

Reageren
    Ien

Ik wil graag wat informatie toevoegen aan deze discussie. Vaccins beschermen tegen een mogelijke gevaarlijke vorm van griep.

En probeer elkaars standpunt te respecteren, en te luisteren naar wat we [u]samen[/u] allemaal weten.

Reageren
    C

Ik vind de opmerking van Chantal ook nogal onzin!
    Over medicijnen is er heel veel bekend,is uitgebreid getest etc etc.
    Wat is er bekend over de mexicaanse griep prik,helemaal niks!

Kelly,ik ben het wel met je eens!
    Je vergeeft het jezelf ook nooit als je kind wat mankeerd (lange of korte termijn) door die prik.
    En ja inderdaad hij ‘uit’ zich als een normale griep,althans dat is wat ze zeggen.
    Dus waarom iedereen inenten met iets waar nog heel weinig/niks over bekend is?

En inderdaad elkaars standpunt respecteren lijkt mij ook een goed plan,niet zomaar gaan roepen dat iets onzin is!

Reageren
    Anoniem

Jonge kinderen krijgen na de tweede vaccinatie met Pandemrix vaker koorts dan na de eerste vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A. Daarvoor waarschuwt de European Medicines Agency (EMEA) op grond van resultaten van een voortdurende klinische trial onder kinderen, die wordt uitgevoerd door fabrikant Glaxo SmithKline.

Naast meer koorts, zijn ook overige bijwerkingen versterkt aanwezig, zoals pijn op de injectieplek, slaperigheid, irritatie en verminderde eetlust. Daartegenover staat dat een tweede vaccinatie de immuunrespons verder versterkt.

Reageren
    Anoniem
    Redactie grieppandemie

Meer informatie over de vaccinatie vind je op [url=http://www.grieppandemie.nl/vaccinatie]www.grieppandemie.nl[/url]. Je kunt ook telefonisch vragen stellen, bel 0800-1100.”

Afzender: De redactie van grieppandemie.nl

Reageren
Reageer op: Mexicaanse griep prik wel of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.