- mandy21 november 2009 om 23:07
ik ben zelf 34 weken zwanger en heb hem gister gehaald alleen beetje last van de arm maar ik denk dat het beter is om te doen dan niet te doen want als je de griep krijgt ben je nog verder van huis mijn verloskundige zij dat er zoveel mensen bij elkaar hebben gezeten die het beter weten als ons en het voor de baby en je zelf geen kwaad kan de baby is zelf ook nog ingeent als die is geboren en dat willen we tog allemaal dat je kleine die griep niet en vooral een pasgeboren baby is overal vatbaarde voor en die griep besmet al veel mensen je moet er niet aan denken dat je baby dat oploopt
Maaike21 november 2009 om 23:14Ja, je kunt nu al vragen stellen! Ik ga kijken, wie nog meer?
Reagerenwendy21 november 2009 om 23:43ik ga ook kijken zeer zekers als mijn kids het toelaten natuurlijk tussen dora en diego door hahaha
Reagerenwendy21 november 2009 om 23:59hey mandy
bedankt voor je reactie
alleen is mijn probleem het gaat hier om kinderen niet dat het zo is dat wat er in je buik zit geen kind is maar jij bent een volwassene en jij weet wat er aan de hand is met je als jij je een beetje ziek voelt jij trekt eerder aan de beleen kind van 1,5 jaar en een kind van 3,5 jaar die doen dat niet die spelen gewoon verder en pas als jij de voorhoofden voelt merk je pas dat er iets niet klopt of je moet steeds naar ze kijken om te zien of ze anders gedragen dan normaal
dat is ook wel zo als ze de prik niet krijgen maar tja de angst blijft gewoon er zijn zoveel negatieve berichten van weers kanten met prik of zonder prik dat je het gewoon niet meer weet wat nou helpt
ik wou gewoon dat er meer positievere verhalen waren dat maakte de beslissing wat makkelijker en al helemaal als je de echte complete bijwerkingen weet
Ik wens jouw verders een nog hele fijn zwangerschap toe nog 4 weekjes (of 6) en natuurlijk zonder griep en andere complicaties
heel veel liefs wendy
ReagerenSonja23 november 2009 om 12:58Ook ik heb wel getwijfeld of ik mijn dochter van 3 in moest enten of niet. Ik heb veel gezocht op internet over bijwerkingen en risico’s en ik ben tot de conclusie gekomen dat het risico dat zij de mexicaanse griep zou krijgen, vele malen groter is dan dat zij iets aan die prik zou overhouden.
Reageren
Vandaar dat ik haar vanmorgen wel heb laten inenten.
Maar goed,zo denk ik er over.Ik zou mezelf wel voor mijn kop slaan als ik het niet zou doen,en ze zou toch ziek worden.
Het is inmiddels 5 uur geleden dat ze de prik heeft gehad en ze vertoond (nog) geen enkele bijverschijnselen. Geen blauwe plek,geen pijnlijke arm,verder niet ziek of wat dan ook. maar goed, ook dat kan natuurlijk nog komen.
Succes met beslissen.wendy23 november 2009 om 15:18hey sonja,
bedankt dat je jouw keuze hebt verteld en ook dat jij even meld dat er tot nu toe geen bijwerkingen zijn vertoond.
Ik heb ook mijn keuze gemaakt dat ik mijn kinderen allebeide laat inenten want het is precies zoals je zegt als je het niet doet en ze krijgen het dan kun je jezelf wel voor de kop slaan en de bijwerkingen van de priek vallen reuze mee
het kan natuurlijk per kind verschillen, maar dat zie ik dan wel weer
gewoon tot een week na de prik goed op je kids letten zeg ik maar
liever 2 weken dan continu en ook steeds opletten en de angst hebben tochIk laat het jullie weten hoe het is gegaan!
en iedereen succes met zijn of haar keuzegroetjes wendy
ReagerenAnoniem23 november 2009 om 21:53Zo’n 830.000 kinderen kunnen deze week een vaccinatie krijgen tegen Nieuwe Influenza A (H1N1).
Lees het hele bericht op:
Reageren
http://www.minvws.nl/nieuwsberichten/pg/2009/kindervaccinatie-van-start.aspmichel24 november 2009 om 16:13[b]Jeldert schrijft:[/b]
[quote]Wat een onzin!Erg lastig om te weerleggen en ik ga ook geen angsten bezweren.
Als jullie liever risico op het griepvirus lopen en toverdrankjes drinken, dan is dat jullie eigen vrije keuze.
Jammer dat je niet luistert naar de officiële adviezen van medische professionals maar wel naar buurvrouwen en vreemde indernetpagina’s.
Sterkte gewenst.[/quote]
Beetje kort door de bocht Jeldert. Als het vaccin van jouw “professioneel” adviseurs zo goed is, waarom durven ze dan niet de verantwoording op hun te nemen als het niet zo veilig was als ze ons voor houden? Dus ik maak een product maar geef je geen garantie, dat is professioneel natuurlijk. En vergeet vooral de vorige vaccinatie actie niet van het GGD voor baarmoederhals kanker. Waarbij achteraf de plussen niet opwogen tegen de minnen. Maar daar hoor je niets meer van.
Mensen volg je hart als jij vind dat je het moet doen doe het. Bij twijfel doe je het niet.
ReagerenErwin24 november 2009 om 20:14Zolang er geen officiele testen en uitslagen zijn.
En alles vaag wordt houden, en kwik in het middel zit met allerlei ander spul waar de werking niet bekend van is spuit ik mijn kind niet in… simpel als wat. Bij twijfel niet inhalen… dus dat geldt hier ook. Je moet je gevoel volgen.Defenisie personeel in Duitsland en USA hebben evacineerd met hetzelfde middel maar dan zonder de schadelijke stoffen….. dat zegt genoeg.
Ieder zijn keus, voor ons is het geen keus.
Ik ben een nuchtere hollandse man die met beide benen op de grond staat, ben geen alternatieve aanhanger of wat dan ook… ik bekijk het gewoon realistisch en ben van mening waarom zou ik iets in mijn kinderen laten spuiten als ik niet eens weet wat het is, en niemand mij kan garanderen dat het veilig is. Makkelijke keuze.Lees deze link dan: http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009/11/infecties_na_h1n1vaccinatie.html
ReagerenMichiel24 november 2009 om 21:09Erwin, het virus kan muteren en mogelijk agressiever worden, dat is de reden dat er nu gevaccineerd wordt zodat je lichaam bescherming biedt als het misgaat. Met dat risico houdt de regering rekening uit zorg voor ons, en niet alleen in Nederland maar all over the world omdat wetenschappers, mensen die er echt verstand van hebben vrezen dat dit kan gebeuren. Waarom denk je dat er daarom zo’n ophef over is?
ReagerenErwin25 november 2009 om 07:12Hoi Michel,
Dan ben je verkeerd voorgelicht, als een virus daadwerkelijk gaat muteren (wat overigens zeer aannemelijk is) is de werking van de huidige vaccinatie “nul”.
De de H1N1 is een vaccinatie die niet voldoende en afdoende getest is op kinderen en zwangere, kortom hier zijn ng geen duidelijke medische onderzoeken naar gedaan…. dat is echter wel met de H5N1 gebeurt maar dat is echter een totaal andere vaccinatie.Ieder zijn keuze, is basseer mijn keuze op feiten niet op emotie.
ReagerenAnoniem25 november 2009 om 16:48Van de personen die door de huisarts zijn gevaccineerd tegen het H1N1-virus heeft 27,4 procent lichte bijwerkingen ervaren. Dat meldt het Net Nederlands Bijwerkingen Centrum Lareb.
ReagerenAnoniem25 november 2009 om 18:16Alle doelgroepen van de vaccinatie tegen de Nieuwe Influenza A (H1N1) krijgen onveranderd twee doses vaccin aangeboden.
Lees meer: http://www.minvws.nl/nieuwsberichten/pg/2009/twee-prikken.asp
ReagerenWendy26 november 2009 om 12:20Hey hoi hoi
Wat een discussie allemaal zeg!!!
iedereen zijn eigen keuze en beslissing laten zoals hij of zij hem maakt
dat is ieder zijn eigenNederland en all over the world vaccineren ze
Ik heb de keuze gemaakt om mijn kinderen wel te vaccineren en waarom, omdat ik het mijzelf nooit zal vergeven als ik het niet doe en ze doodziek wordenWie zegt mij dat het met de prik ook gebeurt niemand want niemand kent de antwoorden nog pas na december 2009
En het maakt niet uit welke studies er zijn geweest erwin!!!
jij maakt de keuze om het niet te doen en dat is jouw keuze en die respecteer ik!!!Als jij meer weet dan de artsen op de tv en dergelijke dan raad ik jouw aan om met jouw verhaal op tv te komen en ook met jouw bevindingen
Met mijn kinderen gaat het goed ze hebben de vaccinatie gisteren gehad
groetjes wendy
Reagerenmandy26 november 2009 om 18:01ik ben zelf 34 weken zwanger en heb hem gister gehaald alleen beetje last van de arm maar ik denk dat het beter is om te doen dan niet te doen want als je de griep krijgt ben je nog verder van huis mijn verloskundige zij dat er zoveel mensen bij elkaar hebben gezeten die het beter weten als ons en het voor de baby en je zelf geen kwaad kan de baby is zelf ook nog ingeent als die is geboren en dat willen we tog allemaal dat je kleine die griep niet en vooral een pasgeboren baby is overal vatbaarde voor en die griep besmet al veel mensen je moet er niet aan denken dat je baby dat oploopt
Reageren