Is mijn baby beschermt tegem herpes als ik in mn leven koortslip heb gehad? Hoe zit het daarmee
Nee
Antistoffen kunnen er wel zijn, maar die bieden geen immuniteit . Je kunt immers zelf ook vaker een koortslip krijgen
Maar het feit dat je een koortslip hebt gehad heeft geen enkele invloed op je baby
Mijn oom en tante waren op kraambezoek. Tante had een koortslip die had ze al een dikke week die was nu droog. Tante heeft baby niet aangeraakt of gekust, mijn oom heeft haar even vastgehouden. Is dit een risico? Omdat me oom en tante getrouwt zijn is hij dan ook meteen besmettelijk?
Nee dat is geen enkel risico en nee je oom is ook niet besmettelijk
Dus alleen me tante is besmettelijk? Ik moet me dus geen zorgen maken. Me oom heeft wel haar gezicht aangeraakt is dat ook niet erg?
Alleen je tante zou besmettelijk geweest kunnne zijn. Maar als de blaasjes van de koortlip waren uitgedroogd was ook zij niet meer besmettelijk. Dus niet onnodig gaan stressen
Ja ze zei dat haar lip eerst dik en rood was en nu was t alleen een korstje. Dus een korst is niet meer besmettelijk
wat bedoelen ze hier?
Klopt
Voor zover mij bekend is er geen immuniteit voor een koortslip
Nog een vraag eindigt elke infectie met herpes voor een baby gevaarlijk? Kan een baby ook milde herpes hebbem
dat hoeft niet altijd ernstig te zijn. Maar je bent nou aan het stressen om niets. Je baby is niet in contact geweest met de koortslip. En op afstand is een koortslip nooit een risico. de baby moet dan toch echt in contact zijn geweest met de koortlip zelf als er een blaasje is. Als het blaasje is uitgedroogd en er zit een korstje op is dat ook niet meer besmettelijk