Zoeken Vraag het forum

Lichte streep op zwangerschapstest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Aco

Hoi iedereen.

Vanmorgen heb ik een zwangerschaptest afgenomen omdat ik nog steeds niet ongesteld ben.
    Nadeel is: ik heb een zeer onregelmatige cyclus. De ene keer duurt hij maar 16dageb, de andere keer 41dageb.
    Heel moeilijk dus om door te hebben wanneer ik in principe ongesteld moet worden.
    Nu zit ik vandaag aan dag 33 van mijn cyclus en is dit dus volgens de doorsnee vyclus relatief lang.
    Daarom vanmorgen even een zwangerschapstest gedaan (eentje om 6 dagen voor de uitgestelde menstruatie te testen omdat ik dus niet weet wanneer mijn menstruatie moet beginnen).
    Daarop zie ik nu een heel licht streepje.
    Maar ik weet niet als ik dit wel als positief mag interpreteren.
    Ik heb hem namelijk afgenomen, maar toek even aan de kant gelegd en pas een halfuur later kunnen kijken omdat mijn zoontje mijn aandacht vroeg.

Nu weet ik niet als die test misschien te lang heeft gelegen voor ik de uitslag las erop, of als ik effectief wel een streep mag zien…
    Het is dan ook wel echt een zeer licht streepje (op foto lijkt hij zelfs nog lichter dan in het echt)
    Maandag zou ik naar de winkel gaan en nogmaals een test doen als jullie denken dat ik dit best zou doen.
    Tenzij jullie zeggen dat het een vals positief streepje is

Test is trouwens van de action.

Bijlagen:
    2 reacties
    Reageren
    Anoniem85

Dat is zeker geen licht streepje hoor! En een streep is een streep, er kan uiteraard nog vanalles misgaan zo vroeg maar je bent op dit moment hartstikke zwanger, gefeliciteerd!!!

Reageren
    Aco

Ik hoop het.
    Maar wil niet te enthousiast worden als het dan toch negatief blijkt.
    Al naar de winkel geweest om een test voor morgen en maandag. En als deze 2 ook positief zijn even bellen naar de dokter om bloed af te nemen.

Reageren
Reageer op: Lichte streep op zwangerschapstest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.