Zoeken Vraag het forum

Zwanger of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Riri

Al meerdere dagen met meerdere testen een positieve zwangerschapstest.

Gisteren een bloedtest en gelijk een zwangerschapstest gedaan.

Het resultaat van de bloedtest was negatief (0.6 hcg waarde). Maar de zwangerschapstest gaf weer positief aan.

Nu dacht ik wel al 2 weken  overtijd te zijn maar ik denk dat de bloeding die ik 3 weken  terug heb  gehad mijn menstruatie is geweest.

Dus dat maakt het dat ik nu in de week tussen eisprong en verwachtte menstruatie  zit. Ik zou rond de 18e ongesteld moeten worden. Ik weet echt niet wat er nu aan de hand is. Het kan toch  niet dat 3 verschillende merken zwangerschapstesten alle 3 vals positief zijn met alle 3 andere urine momenten?

Zou het misschien te vroeg  zijn voor de bloed test om nu iets al op te pakken  ofzo?

7 reacties
    Reageren
    Riri

Ik heb btw ook lage rugpijn en een zeurderig gevoel bij mijn rechter lies dat lichtelijk doortrekt naar mijn been. Er is naar gekeken  was geen liesbreuk of iets. Er was geen verklaring voor te vinden. Ook sinds vanmorgen vaak misselijk.

Reageren
    John (moderator)

Ik ben een beetje in de war…

Hoezo wist je niet of de bloeding 3 weken geleden je menstruatie was?

Zijn je menstruatie onregelmatig? Ben je recent met de pil gestopt?

Reageren
    Riri

Nou ik had namelijk 5 weken geleden een positieve ovulatie test.

En ik heb normaal hele heftige menstruaties. Dit was echt maar 2 dagen van spotting en anderhalve dag lichte bloeding  dus ik dacht dat het misschien innestellingsbloeding zou zijn. Want die bloeding was ook 1 week eerder dan het officieel had gemoeten.

Reageren
    Riri

Ik slik geen pil en ben regelmatig  mijn cyclussen zijn tussen de 30 en max 38 dagen maar dat komt echt bijna  nooit voor t is meestal 30/32 dagen.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat je menstruatie is geweest. Anders had je nu een positieve bloedtest moeten hebben gehad

Reageren
    Riri

Nou t probleem is meer ik zit nu in week 3 van mijn cyclus en ik heb al 3 positieve zwangerschapstesten van 3 verschillende tijdstippen van 3 verschillende merken. Maar mijn bloedtest zegt dat ik maar 0.6 hcg ik mijn bloed heb.

Dat snap ik niet. Kan ik dan alsnog zwanger zijn dat ik veel te vroeg  mijn bloedtest heb laten doen of is t uitgesloten zaak ? (Dan nog snap ik die 3 positieve zwangerschapstesten niet)

Reageren
    John (moderator)

Met 0,6 hcg ben je niet zwanger.

Reageren
Reageer op: Zwanger of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.