Zoeken Vraag het forum

Zwanger of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kimmm

Sinds eind januari ben ik gestopt met de pil. Niet omdat we nu accuut al een kindje willen, maar als het gebeurd dan gebeurd het en anders nog even niet…
    Ik ben dus ook totaal nog niet bezig met “klussen” op mijn vruchtbare dagen of iets dergelijks.

Nu was mijn cyclus al vrij snel normaal. Zo’n 28 dagen…

10 september was mijn laatste menstruatie. Nu had ik dus 8 oktober weer ongesteld moeten worden. Maar dit gebeurde niet… Wel was ik vaak misselijk, emotioneel en nog meer van die vage klachten… Dat ik dacht… Nee t zal toch niet?!
    Maar na 4 dagen overtijd te zijn kreeg ik opeens hele erge buikpijn en verloor ik wat bruine afscheiding… Geen helder bloed zoals normaal… Alleen maar bruin. En ook totaal niet veel…
    Vandaag ook echt maar een mini beetje.

Nu ga ik dus toch twijfelen!
    En ja een test doen is natuurlijk het makkelijkste maja aan de andere kant denk ik hmm t zal vast niet zo zijn…

Wat denken jullie?
    Kan het dat je wat bruine afscheiding verliest in het begin van een zwangerschap?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Afscheiding kan altijd voor komen. Het kan ook de aankondiging zijn van de menstruatie die misschien later komt……

Doe gewoon een zwangerschapstest, dan weet je het zeker.

Reageren
    Anoniem

Uiteraard is het doen van een test het allermakkelijkste. Anders zou ik even nagaan of je een van onderstaande zwangerschapsverschijnselen vertoond. Dat geeft je wellicht wat meer info wat er aan de hand is. En, bij twijfel altijd een arts raadplegen.

[ul]
    [li]Misselijkheid[/li]
    [li]Vermoeidheid[/li]
    [li]Lichte bloeding en buikkramp[/li]
    [li]Gevoelige of gezwollen borsten[/li]
    [li]Huid rond tepels wordt donkerder[/li]
    [li]Vreetbuien[/li]
    [li]Hoofdpijn[/li]
    [li]Vaker moeten plassen[/li]
    [li]Brandend maagzuur[/li]
    [li]Constipatie[/li]
    [li]Depressie[/li]
    [li]Duizeligheid[/li]
    [li]Gevoelig zijn voor bepaalde geuren[/li]
    [li]Prikkelbaarheid[/li]
    [/ul]

Reageren
Reageer op: Zwanger of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.