- Anoniem23 augustus 2016 om 18:05
Hi
Ik ben een vrouw van 40 met 2 dochters. Sinds de bevalling van mijn 2de nu 8 jaar geleden ben ik op de dool met mijn menstruatie.
Eerst cerazette genomen omdat ik borstvoeding gaf -> gestopt naar 7 maand omdat ik plots meer ongesteld was dan niet ongesteld.
Sinds de tweede bevalling krijg ik dus rond mijn eisprong paniekerig gevoel en dan paar dagen voor menstruatie paniekerig gevoel, kortademig, moe, angstig, zweten en slecht humeur (ben dan een echte heks :-(). Dit gaat zo door tot mijn menstruatie bijna over is. Bijkomend heb ik ook heel hevig bloedverlies met stolsel gedurende 3 van de 6 à 7 dagen dat de menstruatie duurt.
Gewone pil krijg ik niet gezien ik oogmigraine heb dus enige oplossing terug aan de cerazette of mirena zegt mijn dokter. Mirena opnieuw geprobeerd vorig jaar in mei -> constant ongesteld en kreeg tendonitis in mijn bil met uitstraling naar been. Gestopt na 6 maand en tendonitis ging weg, weer regelmatig ongesteld maar hevig zoals altijd. Durf 3 dagen het huis met moeite uit.
Dit jaar toch maar op ieuw cerazette geprobeerd in februari wat bleek constant ongesteld en pijn in bil en been kwam terug.
Dus nu stellen ze mirena voor. Ik moet zeggen dat ik niet sta te springen want mijn dokter zegt dat ook de kans bestaat dat ik hiermee niet ga geholpen zijn…
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Alvast bedankt2 reactiesReagerenAnoniem29 augustus 2016 om 09:56Niemand?
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2016 om 10:26Het is inderdaad nog maar de vraag of de Mirena het probleem gaat oplossen.
Reageren
Misschien is het goed om met de klachten naar de gynaecoloog te gaan. Vraag aan de huisarts een verwijzing