Zoeken Vraag het forum

Bijwerkingen van Mirena?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Hey,

Ik heb nu sinds begin december de Mirena, het zetten was pijnlijk en het gaf mij geen fijn gevoel dat mijn HA de bijsluiter toch nog even doorlas.

Daarna was mijn enige bijwerking dat ik af en toe een schimmelinfectie had vlak voor het ongesteld worden, maar nu krijg ik steeds meer kwalen waarvan ik niet weet of het door de Mirena kan komen.

De bijwerkingen zijn vooral, gevoelige borsten, vlagen van misselijkheid, stres, moe, niet mezelf voelen en af en toe krijg ik hartkloppingen.

Iemand die toevallig meer weet over de Mirena en de bijwerkingen?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou inderdaad door de mirena veroorzaakt kunnen worden.
    Over het lezen van de bijsluiter: de bijsluiter bevat een instructie voor de arts. Het egt iets over de zorgvuldigheid van de arts, als hij daar dan toch nog even naar kijkt

Reageren
    Catootje

Hormonale anticonceptie werkt ontregelend op je eigen hormonen en zorgt voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen. Een spiraaltje zorgt daarnaast ook voor een verhoogd cortisol in je lichaam. op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven. Heb zelf een pessarium.

Reageren
Reageer op: Bijwerkingen van Mirena?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.