- Olivia26 december 2017 om 06:18
Hoi allemaal.
Vooraf: ik kann om een of andere reden niet zien wat ik typ, tekst verschijnt niet, dus excuses voor eventuele spelfouten en rare tekens erin 🙂
Mijn vraag:
Ik heb sinds anderhalf jaar de mirena. Daarvoor slikte ik 8 jaar de pil. Het plaatsen was pijnlijk maar prima te doen. Het eerste half jaar nergens kast van gehad. Geen bloedingen, geen krampen, niets. Nu werd ik door de pil, zelfs met stopweek ook niet echt meer ongesteld.Na ongeveer een jaar mirena werd ik weer eens ongesteld. Sindsdien is het eigenlijk drama. De ene keer ben ik drie weken ongesteld. Dan weer elke twee weken. Sinds drieëdire maanden voel ik volgens mij ook mijn eisprong. Ikjes dan drie dagen verschrikkelijk pijnlijke borsten, een aanraking is dan al pijnlijk. Ook heb ik dan gigantische krampen in mijn buik. Anderhalve week daarna word ik dan ongesteld.
Nu heb ik na mijn laatste menstruatie buikkrampen gehouden. Het zijn lichte krampen, maar toch vind ik het raar. Ik heb dit nu twee weken. Herkent iemand dit als bijwerking van de mirena? Of kan dit iets anders zijn?
3 reactiesReagerenOlivia.26 december 2017 om 06:20Ik zie er behoorlijk wat spelfouten in staan. Excuses daarvoor! Hier in de reacties kan ik mijn tekst overigens wel zien staan.
ReagerenJohn (moderator)
26 december 2017 om 12:26Het kunnen bijwerkingen van de Mirena zijn. Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog.
ReagerenCatootje28 december 2017 om 00:40Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Ook berooft de pil je lichaam van diverse vitaminen en mineralen. Het spiraal werkt wat anders, ontregelt ook je eigen hormoonhuishouding, naast dat hij je lichaam ook van de nodige vitaminen en mineralen berooft. Op de kortere of langere termijn kan dit alles klachten van allerlei aard geven.
Reageren