Zoeken Vraag het forum

Ervaringen mirena

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Livy

Hello
    Ik heb nu sinds een 2 maand een mirena spiraal.
    Nu heb ik sindsdien hevige pijn aan lies, onderrug, bovenbeen (kramp gevoel), rode vlekken gezicht, constant licht bloedverlies, gewochtstoename.
    Zijn er mensen die ook deze ervaring hebben met de mirena? Zijn dit dingen die overgaan? De gyne heeft gezegd dat het 3 tot 6 maand kan duren voor je lichaam om aan te passen. Op zich geen probleem mee maar de pijn in lies, rug en bovenbeen zijn het ergste. Kan soms amper m’n bed uit. Het valt me ook op dat dit dan vooral is rond ovulatie en Menstruatie.
    Graag wou ik dus weten of er nog meer mensen hier last van hebben en of het is overgegaan na verloop van tijd.
    Alvast bedankt
    Livy

3 reacties
    Reageren
    K.v.K

Ik heb um 3.5 jaar gehad totaal geen problemen mee gehad. In het begin wel veel korte tussentijdse bloedingen gehad. Maar na 3 maanden was dat wel over en had ik nog maar 2x in het jaar wat licht bloed verlies. Wel idd wat gewichtstoename. En heb um nu zo’n 3 weken eruit en nu moet me menstruatie nog op gang gaan komen, hopelijk komt het snel want dan zit er straks weer regelmaat in.

En anders zou ik als ik jou was toch maar even naar de huisarts gaan, heb je na 6weken je controle al gehad of dat ie goed zit?

Succes

Reageren
    Livy

KvK

ik heb de check up gehad en alles zat goed dus dat kan het ook niet verklaren.

Livy

Reageren
    Anoniem

Ik heb echt hele vervelende ervaringen gehad met de mirena. Heb hem er na 3 maanden uit laten halen, omdat de klachten niet meer houdbaar waren. Ik kreeg kort na plaatsing een blaasontsteking, dit herhaalde zich in een maand 3 keer. Urine op kweek laten zetten bleek het een schimmelinfectie te zijn. Iedere dag buikpijn, rugpijn (eigenlijk een algeheel griepgevoel) Ik moest regelmatig thuis blijven van mijn werk, omdat ik het bed niet uit kwam. Ook had ik tijdens de mirena heel vaak en veel bloedingen, ik was zo 7 dagen ongesteld terwijl ik voor de  mirena het maar 3 dagen was. Meerdere malen naar de HA geweest maar die koppelde de klachten totaal niet aan de mirena. Dus toch afgewacht en uiteindelijk ’s nachts wakker geworden met een samentrekkende baarmoeder, wat zoveel pijn deed dat ik die nacht zeker 10 keer heb overgegeven van de pijn. Ik kon niet meer liggen, zitten, helemaal niks meer. Volgende dag naar de HA gegaan en geeist dat de mirena eruit ging. Sindsdien, op een zeer gevoelige blaas na geen klachten meer gehad!

Reageren
Reageer op: Ervaringen mirena
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.