Zoeken Vraag het forum

Antibiotica en de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Van 10 t/m 16 mei heb ik een kuur gehad van de antibiotica Doxycyline. Ik heb toen bij de apotheek gevraagd of deze samen kon met de pil. Hier werd aangegeven dat dit geen enkel probleem was. Daarom heb ik de pil tijdens de kuur doorgeslikt. Nu achteraf lees ik veel forums dat deze antibiotica er wel voor zorgt dat de pil minder betrouwbaar is tijdens de kuur en 14 dagen erna.

Na de kuur heb ik een stopweek gepakt en ben toen ook gewoon ongesteld geworden. Na 12 dagen na de kuur heb ik seks gehad zonder condoom. Omdat ik nu voor iets anders onderzocht wordt bij de dokter slik ik de pil al 6 weken door.

Nu vraag ik me dus af hoe groot is de kans dat ik inderdaad zwanger ben? (heb vrijwel geen symptomen, maar voel sinds een paar dagen een drukkend gevoel onder in mijn buik).

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Antibiotica heeft geen invloed op de werking van de pil.

Reageren
Reageer op: Antibiotica en de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.