Zoeken Vraag het forum

Antibiotica en de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emma

Nog zo laat een berichtje, maar ik kan niet slapen..

Ik ben een maand geleden geopereerd aan mijn knie. Nu heb ik afgelopen week in het ziekenhuis gelegen voor 8 dagen. Bleek een ontsteking te hebben aan m’n knie. Tijdens die week weer geopereerd. Daarbij kreeg ik ook antibiotica. Begon als eerst met de Augmentin 3 dagen, daarna in het ziekenhuis IV Floxapen voor 5 dagen en nu ik thuis ben voor 15 dagen oraal Clindamycine.

Hierbij slik ik ook de pil. Nu vroeg ik me af? Is het nog steeds achterhaald met de pil, Antibiotica en bescherming? Niet dat ik op dit moment seksueel actief ben en het voor de bescherming vraag, maar ik ben gister plotseling ongesteld geworden, ondanks dat ik de pil strikt slik. Ook 3 keer doorgeslikt. Nu dus een stopweek ingelast. Maar kan dit door de AB komen? Wordt dit dan weer een normale ongesteldheid of stopt dit pas wanneer ik klaar ben met de kuur? Aangezien ik hem nog 10 dagen moet slikken…

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat zal door het doorslikken komen en niet zozeer door de antibiotica. Omdat je toch heel veel antibiotica hebt gehad, zou ik er toch even rekening mee houden dat bescherming door de pil iets minder kan zijn. Over je ongesteldheid kan ik zo helaas niets zeggen. je zult het even moeten afwachten

Reageren
    Emma

Haha, seksueel actief zijn zal op dit moment niet zo gaan met zo’n knie, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken!

Kan het ook te maken hebben met dat je ontlasting veranderd? Dat komt door de AB, krijg een behoorlijk hoge dosering. In het ziekenhuis was het nog hoger. Sinds ik aan de orale medicatie ben gegaan is dat ook veranderd, dunne ontlasting (net geen diarree) en meerdere keren naar het toilet gaan en 3 dagen later aan het menstrueren..

Reageren
Reageer op: Antibiotica en de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.