- Anoniem5 juni 2016 om 20:23
Na mijn tweede bevalling vorige zomer heb ik extreem veel last gekregen van pms. Ik voel me gemiddeld 10 dagen goed om vervolgens 2 a 3 weken depressief en angstig te zijn, met een hele lijst aan lichamelijke klachten. Ik herken mezelf ècht niet meer terug dan!
Omdat ik geen hormonen meer in mijn lijf wilde, heb ik in oktober een koperspiraal laten plaatsen. Opzich een ideale oplossing. Maar blijkbaar gaan mijn ‘eigen’ hormonen dus behoorlijk met me aan de haal…
De hormoonschommelingen die ik nu ervaar lijken de problemen te veroorzaken. Daarom denk ik erover om over te gaan op de mirena. De hele maand een geleidelijke afgifte van hormonen, dat klinkt toch alsof mijn probleem hiermee minder zou kunnen worden? Echter op internet lees ik juist veel over pms/depressies door de mirena.
Iemand ervaring of advies?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
5 juni 2016 om 20:28De bijwerkingen van de mirena kunnen voor iedereen zeer verschillend zijn. dat is op voorhand moeilijk te zeggen. Er zijn ook nog andere mogelijkheden. De prikpil en een implantaat. Bespreek de mogelijkheden met je huisarts
Reageren