- Anoniem8 april 2016 om 23:00
Beste allen,
ongeveer sinds ik mijn flexi-t koper spiraal (1 jaar) heb is mijn baarmoeder zeer gevoelig. Dit maakt seks letterlijk niet te genieten, het doet heel snel pijn en ik kan hierdoor ook niet ontspannen. Ik raak wel opgewonden (dus het is niet iets mentaal) maar penetratie en inmiddels alleen al de gedachte aan penetratie neemt mijn lust weg.
Ik heb hiervoor een mirena spiraal gehad waar ik helemaal niet deze last van had. Het voelt echt als een soort druk. Ik ben overgestapt omdat ik veel tussentijdse bloedingen had van de hormonen.
Een half jaar geleden ben ik naar de gyne geweest omdat ik opeens ook met koperspiraal bloedingen kreeg. Alles zag er goed uit waardoor werd geconcludeerd dat het spiraaltje soms tegen mijn wand opbotst en dit bloedingen veroorzaakt. Maar een flexi-t is zeker twee keer zo klein als de mirena, waarom had ik daar toen dan geen last van?
Dokter stelde een gynefix voor maar ik ben niet overtuigd, wat als ik gewoonweg te gevoelig ben voor de koper? De bloedingen bleken toen ook iets eenmaligs, heb ik niet meer last van gehad.
Ik weet echt niet wat mijn opties zijn nu.
Op deze manier kan het in ieder geval niet maar van mirena en pil heb ik veel hormonale last. Condooms is ook geen optie voor ons.Ik ga sowieso (weer) een afspraak maken met de dokter, maar ik vroeg me af of dit voor iemand herkenbaar is. Ik heb niks soortgelijks kunnen vinden op internet.