- Anoniem5 juni 2016 om 06:40
Hallo,
Ik heb namelijk een vraag over de Morning after pil. Op 2 juni was ik met mijn vriend thuis. We hebben geen echte sex gehad, maar hij heeft wel zijn geslachtsdeel over de mijne gegaan, dus erover gegleden. Ik was toen erg bang dat ik zwanger zou worden. Ik ben daarna naar de drogisterij gegaan en heb een morning after pil gekocht. De Morning after pil heb ik binnen 4 uur ingenomen. Normaal zou ik rond deze tijd ongesteld moeten worden maar dat ben ik dus niet. Werkt de Morning after pil wel? Mijn eerste menstruatie was op 5 mei 2016 en de Morning after pil heb ik op 2 juni ingenomen. Ik gebruik de pil niet. Dit is mijn 1e keer dat ik zo iets heb gedaan. Ik maak me enorm zorgen. Werkt de Morning after pil in de laaste week van de cyclus? Of heb ik de Morning after pil voor miks ingenomen.
In afwachting van uw reactie verblijf ik.
Groetjes
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2016 om 10:31De morning after pil kan de cyclus wel wat in de war sturen. In de laatste week van de cyclus werkt ze wel. Gewoon even rustig afwachten
ReagerenAnoniem5 juni 2016 om 11:13Ooh oke, ik heb al 3 dagen lichte buikkrampen alsof ik ongesteld wordt, maar dat ben ik nog niet. In de laaste week is er geen eicel toch, omdat jij als het goed is afgestorven.
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2016 om 11:30Dat zit de doorbraakbloeding er toch aan te komen. Geen nood en even afwachten
ReagerenAnoniem5 juni 2016 om 12:29Een doorbraakbloepding is dat een menstruatie? Of met er naar die bloeding mijn echte menstruatie komen?
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2016 om 13:55Dat is in principe hetzelfde. Alleen wordt ze deze keer door de MAP veroorzaakt
ReagerenAnoniem5 juni 2016 om 21:00Nog een vraagje. Ik las dat de MAP niet werkt bij vrouwen met een hoge BMI. Klopt dit? Ik heb een hoge BMI en een zware gewicht.
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2016 om 21:17Er zijn aanwijzingen dat Norlevo mogelijk minder werkzaam zou kunnen zijn bij een hoger lichaamsgewicht of een hogere body mass index (BMI), maar deze gegevens waren beperkt en niet overtuigend.
Reageren
Daarom wordt Norlevo voor alle vrouwen aanbevolen, ongeacht hun gewicht of BMI.Anoniem8 juni 2016 om 08:22Op 2 juni de MAP ingenomen viandaag heb ik een zwangerschapstest gedaan. Ik zou normaal op 5 april ongesteld worden. Vandaag is het 8 april. Ik heb de test gedaan en die was negatief. Bij het afleggen zag ik dat mijn afscheiding een andere kleur heeft. Betekent het dat ik ongesteld wordt? In de bijlage een foto. Sorry, dat ik het als bijlage voeg.
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2016 om 09:13Je hebt “seks” gehad op 2 juni. Je hebt ook de MAP op 2 juni genomen. Je kunt dan natuurlijk op 8 juni nog helemaal geen zwangerschapstest doen. Dat is veel te vroeg.
Je kunt op zijn vroegst pas een test doen op 18-19 juni.Dat je menstruatie iets verschuift komt door de MAP. Die zal er nu dus wel aan zitten te komen.
Maar in feite kun je eigenlijk niet zwanger zijn.
Reageren
Er is geen zaadlozing in je vagina geweest. Je zat al in de laatste week van de cyclus, dus de eisprong was al lang voorbij. Daarnaast heb je dan ook nog de MAP genomen, die eigenlijk niet eens nodig was.Anoniem22 juni 2016 om 19:14ik ben toch ongesteld geworden Op 8 juni 2016 t/m 13 juni had ik bloedverlies.
Vandaag 22 juni heb ik veel bruine afscheiding. Wat wil dit zeggen??
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2016 om 19:20dat wil zeggen dat er nog wat oud bloed van de laatste menstruatie uit de vagina komt
Reageren