- Anoniem29 mei 2016 om 17:10
Hallo,
Ik slik de pil al 3 maanden door, dus geen stopweken gehad. Nu bij m’n 4e strip ben ik in week 1 m’n 2e pil vergeten. En ik heb binnen 7 dagen seks gehad. Mijn vraag is of ik nu zwanger kan worden ja of nee. Ik lees hier op internet daar verschillende dingen over; week 1 van een strip als je doorslikt en dus geen stopweek hebt gehad, moet je evengoed handelen naar week 1 op de bijsluiter als je er een vergeet. En het andere; als je de pil doorslikt is elke week van je strip als week 3 volgens de bijsluiter als je een pil vergeet.
Ik heb deze pil zeker 18 uur telaat ingenomen ongeveer. Dus de toegestane periode van 12 uur + 6 uur.
Kan iemand mij a.u.b. helpen? Want dan zou ik de nodige maatregelen nog kunnen treffen
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 mei 2016 om 17:19Bij het doorslikken zonder stopweek zijn de regels van toepassing die gelden voor:
Reageren
pil vergeten in de tweede week. Dan is het dus geen probleem als een pil wordt vergeten. Er is geen kans op zwangerschap. Wat wel belangrijk is, is dat de eerstvolgende 7 dagen geen enkele pil wordt vergeten.