Zoeken Vraag het forum

2 pillen vergeten in week 3!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb heel de maand geen gemeenschap gehad. Nu was ik op vakantie en ben ik op vrijdag (week 3) mijn pil vergeten in te nemen. Op zaterdag hetzelfde verhaal, heel stom en totaal niets voor mij. Maar goed, ik maakte me niet echt druk omdat ik dus geen gemeenschap heb gehad. Op zondag heb ik de pil van zaterdag toch ingenomen (later dan 12 uur). Die van vrijdag dus gewoon overgeslagen. Vervolgens de overige pillen gewoon ingenomen. Op woensdag gemeenschap gehad en donderdag moet ik mijn laatste pil van de strip innemen. Bestaat er een kans dat ik zwanger kan worden? Moet ik stoppen of gewoon doorslikken want had zoiets gelezen..

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je zonder stopweek verder gaat met de volgende strip is er niets aan de hand.

Reageren
    Anoniem

Oke prima. Ik had de huisarts zojuist gebeld maar die is dus vandaag gesloten ivm Hemelvaart. Moet ik heel de strip afmaken of kan ik ook gewoon één week extra slikken en dan een stopweek inlassen?

Reageren
    Anoniem

Bedoel Bevrijdingsdag haha je kunt wel merken dat ik in de stress ben

Reageren
    John (moderator)

hihi
    Hij is niet gesloten vanwege Bevrijdingsdag maar vanwege Hemelvaartsdag want dat is vandaag ook.

Als je een week doorslikt kun je daarna een stopweek inlassen. Maar je kunt ook de hele strip afmaken. Dat mag je zelf beslissen.

Reageren
    Anoniem

Haha wat erg, je hebt gelijk. Haal alles door de war.

Oke prima, dan neem ik gewoon een week extra de pil in. Maar is het een ramp dat ik dus de pil van vrijdag helemaal niet meer heb ingenomen? Die heb ik dus letterlijk overgeslagen. Heb alleen die van zaterdag op zondagavond ingenomen. Ik heb begrepen dat het wel belangrijk is om ook de vergeten pillen in te nemen..

Reageren
    John (moderator)

Day is verder niet van belang en je kunt er sowieso niets meer aan veranderen.

Reageren
    Anoniem

I know maar een klein beetje geruststelling is al heel fijn haha. Dankjewel voor je advies!

Reageren
Reageer op: 2 pillen vergeten in week 3!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.