Zoeken Vraag het forum

waarschijnlijk 2 pillen in week 3 vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Pasgeleden ben ik volgens mij 2 pillen achter elkaar vergeten in week 3. Toen ik erachter kwam heb ik ze allebei nog ingenomen. Na deze strip ben ik gelijk verder gegaan met een nieuwe strip en heb ik mijn stopweek overgeslagen. Tijdens de nieuwe strip heb ik seks gehad zonder condoom. Kan ik nu zwanger zijn?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt goed gehandeld door de stopweek over te slaan en gelijk met een nieuwe strip door te gaan. Je bent door de pil gewoon beschermd.

Reageren
    Anoniem

Ook ik heb dit meegemaakt, maar ben misschien wel meer pillen vergeten in gehele strip waar ik 5 april mee begonnen ben. Wel daarna op 26 april gelijk doorgegaan met nieuwe strip (van een ander merk), maar in deze strip geen pillen vergeten. Op 26, 27 en 30 april seks gehad zonder condoom. Is er nu een mogelijkheid dat ik zwanger ben?

Reageren
    John (moderator)

Dat hangt een beetje af van de week waarin je de pillen bent vergeten.
    Heb je voordat je seks had de pil wel langer dan 7 dagen achter elkaar genomen?

Als je onzorgvuldig omgaat met het nemen van de pil en er in de hele strip regelmatig bent vergeten, kun je je afvragen of de pil voor jou het juiste middel is. Als je de pil zo gebruikt, is het niet raar dat je een keer zwanger raakt.
    En hoezo “[b]misschien[/b] wel meer pillen vergeten” ? Dat kun je toch aan de strip zien?

Reageren
    Anoniem

Ik ben bijna zeker dat ik in de laatste week 2 pillen vergeten ben (van dag 17 en 18), maar toen ik erachter kwam alsnog gelijk ingenomen met de pil van dag 19. Na dag 21 gelijk begonnen met nieuwe strip en geen stopweek ingelast. Tijdens nieuwe strip seks gehad. Hoe zijn nu de kansen?

Reageren
    John (moderator)

Dan ben je gewoon beschermd. Als je tenminste alleen maar in week 3 van de strip pillen bent vergeten.

Reageren
Reageer op: waarschijnlijk 2 pillen in week 3 vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.