- Anoniem25 mei 2014 om 12:33
Pasgeleden ben ik volgens mij 2 pillen achter elkaar vergeten in week 3. Toen ik erachter kwam heb ik ze allebei nog ingenomen. Na deze strip ben ik gelijk verder gegaan met een nieuwe strip en heb ik mijn stopweek overgeslagen. Tijdens de nieuwe strip heb ik seks gehad zonder condoom. Kan ik nu zwanger zijn?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 mei 2014 om 17:11Je hebt goed gehandeld door de stopweek over te slaan en gelijk met een nieuwe strip door te gaan. Je bent door de pil gewoon beschermd.
ReagerenAnoniem26 mei 2014 om 17:25Ook ik heb dit meegemaakt, maar ben misschien wel meer pillen vergeten in gehele strip waar ik 5 april mee begonnen ben. Wel daarna op 26 april gelijk doorgegaan met nieuwe strip (van een ander merk), maar in deze strip geen pillen vergeten. Op 26, 27 en 30 april seks gehad zonder condoom. Is er nu een mogelijkheid dat ik zwanger ben?
ReagerenJohn (moderator)
26 mei 2014 om 17:38Dat hangt een beetje af van de week waarin je de pillen bent vergeten.
Heb je voordat je seks had de pil wel langer dan 7 dagen achter elkaar genomen?Als je onzorgvuldig omgaat met het nemen van de pil en er in de hele strip regelmatig bent vergeten, kun je je afvragen of de pil voor jou het juiste middel is. Als je de pil zo gebruikt, is het niet raar dat je een keer zwanger raakt.
Reageren
En hoezo “[b]misschien[/b] wel meer pillen vergeten” ? Dat kun je toch aan de strip zien?Anoniem26 mei 2014 om 18:04Ik ben bijna zeker dat ik in de laatste week 2 pillen vergeten ben (van dag 17 en 18), maar toen ik erachter kwam alsnog gelijk ingenomen met de pil van dag 19. Na dag 21 gelijk begonnen met nieuwe strip en geen stopweek ingelast. Tijdens nieuwe strip seks gehad. Hoe zijn nu de kansen?
ReagerenJohn (moderator)
26 mei 2014 om 19:18Dan ben je gewoon beschermd. Als je tenminste alleen maar in week 3 van de strip pillen bent vergeten.
Reageren