Zoeken Vraag het forum

verschillen in de pil.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo! Ik ben 16 jaar bjjna 17 en net begonnen met de pil. De huisarts had een recept gestuurd naar de apotheek en ik heb het daar netjes opgehaald.

Ik heb toen van Mylan de pil meegekregen. Ik heb in de bijlage de afbeelding hiervan staan. Nu las ik op internet dat deze slecht is en nep, en veel bijwerkingen heeft zo als haaruitval misselijk, bloedverlies. Van het laatste heb ik overgens wel last en haaruitval tot bepaalde maten maar dat is pas de afgelolen twee dagen begonnen en kan ook aan stress factoren liggen. Maar nu zocht ik dus microgynon op, en xag ik dat dat hele andere verpakkingen waren en een ander merk en ik dus eigenlijk een namaak heb. Moet ik dit melden bij mijn huisarts? Die ik heb zijn wel volgens mijdezelfde bestandsdelen. Of de drie maanden afwachten en dan kijken. Ik twijfel of die ik heb nu echt werkelijk troep is.

Groetjes,

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Als ik het terug lees twijfel ik of mijn vraag duidelijk is :”), dus vandaar:

Ik heb de pil van het merk Mylan, deze heet niet letterlijk Microgynon, ik heb gelezen dat dit een namaak is en hij slecht is? De bijlage daarvan staat in mijn eerste bericht, klopt dit? Is die echt slecht? Moet ik mijn huisarts er over bellen? Hij is wel de gene die het recept naar de apotheek heeft gestuurd natuurlijk, groetjes!

Reageren
    John (moderator)

De Mylan is echt geen nep hoor.
    Het gaat om de werkzame bestanddelen van de pil. Die zijn hetzelfde. Het kan wel zo zijn dat de hulpstoffen in de pil anders zijn. Aan de werkzaamheid van de pil doet dat verder niets, die blijft hetzelfde. Het kan wel zo zijn dat je wat meer last krijgt van bijwerkingen..
    Als dat zo is, ga dan naar de huisarts en vraag om een recept voor de microgynon.

Reageren
    Anoniem

Okay! Dus hij is even werkzaam! Niks geloven van internet dus de volgende x :”). Dankjewel!

Reageren
Reageer op: verschillen in de pil.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.