Zoeken Vraag het forum

Diarree en de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Nee, dat is niet mogelijk.

Anoniem

Is het nu mogelijk om zwangerschapstest af te nemen?

Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschapstest kun je 2,5 – 3 weken na de seks doen.

Reageren
    Anoniem

Ja en sinds ik u dat bericht heb gestuurd zou het dus nu kunnen?

Reageren
    Anoniem

En kan ik hem zometeen al afnemen of beter morgen ochtend?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan zo niet zien wanneer jij het eerste bericht hebt gestuurd, maar ik neem aan dat je zelf wel 18 dagen terug kunt tellen
    Testen doe je altijd met ochtendurine maar dat staat ook in de bijsluiter.

Reageren
    Anoniem

Ik heb net met ochtendurine getest, en het is negatief. Het is een test van de kruidvat 5 euro voor 2 . Zijn deze voor 100% betrouwbaar?

Reageren
    Anoniem

Beste Tandor
    ik heb dus die test afgenomen en die was negatief maar nu heb ik sinds gisteravond last van hele lichte bruin bloed verlies. Ik keek net in mn onderbroek wn zag dat mijn kruis nat was en er lichte bloedvlekken in zit.. wat kan dat zijn..?
    ik heb pas v.a. maandag mijn stopweek, dus ongesteld kan ik niet zijn. Ik zit nu ook al 3 maanden aan de pil..

Reageren
    John (moderator)

Het kan een tussentijdse bloeding zijn (spotting). Dat komt nog wel eens voor zeker de eerste maanden van pilgebruik. Lees ook eens de bijsluiter

Reageren
    Anoniem

Ik heb die test dus afgenomen, kan ik ervanuit gaan dat hij voor 100% betrouwbaar is, hij is gewoon van kruidvat huismerk 2 voor 5 euro..
    En dit is dan 3 weken na mn laatste menstruatie…

Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschapstest kun je 2,5 – 3 weken na de seks doen, of als je menstruatie in de stopweek uitblijft.
    De testen van het Kruidvat zijn goed.

Reageren
    Anoniem

Tandor, ik slik sinds 3 bijna 4 maanden de pil, Ethinylestradio/Levonorgestrel 0,03/0,15
    Nu heb ik de eerste maand toen ik de pil slikte last van doorbraakbloedingen gehad, daarna geen laatst meer van gehad, ik heb sinds vannacht, vandaag s’ochtends last van weer bloedingen wat kan het zijn? Zwangerschap niet want dat had ik u al verteld dat ik de test had gedaan, en het negatief is.

Reageren
    John (moderator)

Het kunnen toch weer doorbraakbloedingen zijn. dat is op zich niet zo vreemd tijdens pilgebruik. Zeker niet de eerste maanden. Als het blijft aanhouden,ga dan even naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

En dan dus niks met zwangerschappen?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet erg waarschijnlijk.

Reageren
Reageer op: Diarree en de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.