Zoeken Vraag het forum

diarree en pil (sorry voor het onderwerp)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lotus

Hey!
    Ik ben al een week lang grieperig en verkouden. Gisterochtend nam ik mijn pil in om mijn vaste tijdstip (rond 11 uur). Diezelfde avond, ik geloof dat het rond een uurtje of 6 was,m had ik diarree (niet heel erg waterig hoor). nou zat er tussen die pil en het moment dat ik diarree had natuurlijk al meer dan 4 uur maar aangezien ik die middag erg druk ben geweest kan het ook zijn geweest dat ik eigenlijk al eerder naar de wc had moeten gaan maar omdat ik met andere dingen bezig was ik hier niet aan dacht. Mijn vraag dus: heeft het geholpen dat ik het (onbewust) heb opgehouden wardoor er meer tijd tussen de pil en het ’toiletbezoek’ zat of is de pil bij diarree (ook als het nog in je lichaam zit) soweiso niet betrouwbaar?
    misschien een beetje gekke viezige vraag, ik weet ook niet hoe ik het het best kan verwoorden,hoop dat het te begrijpen is haha!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Diarree kun je in de regel niet onbewust ophouden hoor. Daar blijf je geen 2 uur meer rondlopen. Ik zou me daar maar geen zorgen over maken.
    In welke week van de pilstrip ben je nu?

Reageren
    lotus

In de eerste week van mijn nieuwe strip, hiervoor heb ik (zonder stopweken) al twee strips achter elkaar geslikt.

Reageren
    John (moderator)

Het was dus de derde strip die achtereenvolgens nam. Dan is het sowieso geen probleem. Als je dan een pil “vergeet” of door diarree of braken, zijn de regels van toepassing die beschreven staan in de bijsluiter bij: pil vergeten tweede week.
    Dus: vooral geen zorgen maken.

Reageren
Reageer op: diarree en pil (sorry voor het onderwerp)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.