- Anoniem6 maart 2016 om 23:41
beste,
vandaag heb ik seks gehad met mijn vriend
ik slik de pil niet maar we hebben wel een condoom gebruikt
iedere keer als hij klaar kwam verwisselde hij van condoom en gooide hij netjes de oude weg. dit gebeurde 3 keer.nu ben ik toch een beetje twijfelachig over hoe betrouwbaar een condoom alleen is.
zou ik de map toch slikken voor de zekerheid? of maak ik nu een drama om niks…
weet niet of het veel uitmaakt als ik nu nog de map slik..hopend op een snelle reactie
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 maart 2016 om 23:50Een condoom dat goed wordt gebruikt is uiterst betrouwbaar.
Reageren
Condoom en pil zijn het meest betrouwbaar met 98-99%nn7 maart 2016 om 06:30Map zou ik alleen gebruiken bij een noodsituatie, zoals wanneer het condoom knapt en je in je vruchtbare dagen zit. Map ontregelt de hormonen dus beter alleen bij hoge uitzondering gebruiken.
Reageren
Ligt er ook aan op welk moment je in je cyclus zit. Kan handig zijn om dat bij te houden. Vlak voor de menstruatie is de kans toch klein.Anoniem7 maart 2016 om 12:46Ik beh wel het vruchtbaarst nu dat is waarom ik me zorgen maak. Ik zit op me 14e dag vandaag. Gister dus de 13e dag. Als de condoom geknapt was zouden we het wel merken toch? … Anders denk ik toch een map te nemen …
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2016 om 15:52Als de condoom gescheurd zou zijn, hadden jullie dat beslist wel gemerkt.
Als je er onzeker over blijft en niet niet vertrouwt, neem dan de MAP
ReagerenAnoniem7 maart 2016 om 16:08Heeft de map nog rare bijwerkingen? En als ik m nu neem voorkomt de map dan dat ik zwanger raak?
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2016 om 16:27De MAP moet je binnen 72 uur nemen. Hoe eerder hoe beter…. De MAP kan inderdaad bijwerkingen hebben..
http://www.norlevo.nl/Bijsluiter_NorLevo_1.5_mg_Site.pdf
ReagerenAnoniem9 maart 2016 om 18:42Ik ben best wel sufjes sinds maandag en heb last van rare plopjes in me maag. Maar het kan toch niet zijn dat ik nu al zwangerschapverschijnselen krijg?
ReagerenJohn (moderator)
9 maart 2016 om 19:09Zwangerschapsverschijnselen kun je onmogelijk al hebben. Je zou nou niet eens zwanger kunnen zijn.
Reageren