Zoeken Vraag het forum

Afgevallen na stoppen pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien dat 1 van jullie dit ook heeft gehad of er iets van weet.
    Ik ben in augustus gestopt met de pil, voordat ik met de pil begon woog ik 50 en toen ik aan de pil was ben ik zo’n 6 kilo aangekomen, waardoor ik 56 woog, soms bijna 57. Was er erg blij mee aangezien ik heel moeilijk aan kom ondanks ik normaal goed eet.
    Nu ik gestopt ben zijn de 6 kilo’s er binnen een half jaar weer vanaf, en weeg ik nu weer 50. Ik weet dat je aan kan komen door de pil, maar klopt het dat als je stopt alles er weer vanaf gaat? Wie van jullie heeft dit ook gehad?

Baal er wel van, want wil graag weer aankomen. Heb ondertussen ook een griepje gehad, waardoor er misschien ook iets vanaf is gegaan, maar niet 6 kilo neem ik aan.
    Hebben jullie misschien ook voeding tips om weer aan te komen?

Dank jullie wel!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De pil kan zoiets wel veroorzaken.

Gebruik de eetmeter van het voedingscentrum. Daarmee krijg je een goed inzicht in je voeding en tips hoe je dat kunt verbeteren…
    https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/

Reageren
    Anoniem

Ah bedankt voor een snelle tip!

Reageren
Reageer op: Afgevallen na stoppen pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.