Zoeken Vraag het forum

Van Yaz 24+4 naar Mirena

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Toen ik 12 jaar geleden begon met de pil, begon ik met de Microgynon 30.
    Helaas bleef ik last houden van erg veel bloedverlies, en ontzettend onregelmatig.
    Ook had ik erg veel last van de buikpijnen en hoofdpijn/migraine.

Op advies van de dokter ben ik 4 jaar geleden overgestapt op de YAZ 24+4.
    Helaas begonnen toen mijn andere klachten (extreem vermoeid, m’n darmen deden mee, nog meer hoofdpijn, pijnlijk lijf (het leek alsof ik de hele dag verzuurd was).

Dit bouwde zich op in de afgelopen 4 jaar, en ik was ondertussen zelf op zoek gegaan naar een ander alternatief.

Het spiraaltje lag het meest voor de hand. Ik kwam zelf uit bij de Gynefix, maar omdat deze koperhoudend is, en ik een voorgeschiedenis heb met zeer onregelmatige bloedingen, werd me toch geadviseerd de Mirena te laten plaatsen.

Dit is afgelopen woensdag in het ziekenhuis gebeurd.

Het plaatsen was echt zeer pijnlijk.. ik trok wit weg, begon te zweten en dag echt dat ik out zou gaan..
    Naderhand nog even blijven liggen en toen kon ik naar huis.

Die middag kon ik meteen naar bed… ik voelde me echt niet tof, bleef maar zweten terwijl ik ijskoud was, en had enorme krampen.

De dag erna had ik wel wat kramp en last van m’n rug, maar was het te doen. ’s middags kwam de rest pas weer opzetten.

Vrijdag ’s ochtends weer beroerd, gisterenavond weer, en nu terwijl ik dit typ weer flinke krampen en rugpijn.

Hoelang kan dit aanhouden, en wanneer is het wel verstandig de Gynaecoloog in te lichten?

En zijn er meer mensen die van Yaz op de Mirena zijn overgestapt?
    Wat zijn daar jullie ervaringen in?

Voelen jullie je beter (geestelijk)? Hoe zit het met gewichtsafname, of juist toename? Verminderen lichamelijke klachten die jullie misschien voorheen hadden?

Ik weet dat het per persoon verschilt, maar ben toch wel benieuwd.
    Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Door m’n buikpijn denk ik steeds dat hij uitgestoten word.
    Nu wilde ik het checken en voel ik eigenlijk de draadjes al op de helft van m’n wijsvinger… Ik bel morgen toch maar op…

Reageren
Reageer op: Van Yaz 24+4 naar Mirena
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.