- Anoniem18 november 2015 om 08:19
Hallo,
Ik ben sinds 3 maanden aan de pil, heb een paas keer onveilig seks gehad, maar mijn vriend is niet in mij gekomen
Nu zit ik op de 3e dag van mijn stopweek en ben nog niet ongesteld geworden, vorige week wel wat bloed verloren maar echt niet veel.. Beetje slijmig..
Is dit normaal? En op welke dag hoor je normaal ongesteld te worden in je stopweek?
Ps: het voelt alsof mijn buik een beetje ia opgezwollen, maar weet niet of ik nu zwanger ben of gewoon ongesteld moet worden
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 november 2015 om 09:30Er is geen vaste dag waarop je ongesteld hoort te worden in de stopweek. Normaliter is dat rond de derde of vierde dag. Soms ook iets eerder of later. In ieder geval wel in de stopweek. Als je de pil goed gebruikt en er geen bent vergeten, zullen de klachten die je nu hebt door de komende bloeding veroorzaakt worden.
ReagerenAnoniem18 november 2015 om 09:46Oh oke, ja ik haal nu om de maand een test omdat ik heb gelezen dat je ook ongesteld kan worden& zwanger haha…
Ik zit wel aan ijzerpillen, maar zover ik weet heeft dat geen effect
ReagerenJohn (moderator)
18 november 2015 om 10:04Nee die hebben geen effect op de pil.
Reageren
Als je pil goed gebruikt en er geen vergeet, kun je rustig stoppen met geld uitgeven aan testen. Dat veroorzaakt namelijk alleen maar stress. Daardoor kan je menstruatie ook later komen.
Je kunt niet ongesteld worden als je zwanger bent. Wat er wel eens gebeurt is dat er gedurende de eerste weken van een zwangerschap wat kleine bloedingen kunnen optreden. Maar men menstruatie heeft dat niets te maken.Anoniem18 november 2015 om 10:24Ja maar ik heb nu dus kleine bloedingen
ReagerenJohn (moderator)
18 november 2015 om 10:58Ja, dat is de menstruatie die er zit aan te komen…..
Als je zo weinig vertrouwen in de pil hebt, kun je ze beter niet gebruiken. Dan geeft die pil iedere maand alleen maar stress.
Reageren
Nogmaals:
Als je de pil goed gebruikt, de aanwijzingen van de bijsluiter goed in acht neemt en er geen vergeet tussendoor, is er geen enkele reden om te denken dat je zwanger zou kunnen zijn. De pil is het meest betrouwbare contraceptiemiddel