Zoeken Vraag het forum

Wanneer word je ongesteld in je stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben sinds 3 maanden aan de pil, heb een paas keer onveilig seks gehad, maar mijn vriend is niet in mij gekomen

Nu zit ik op de 3e dag van mijn stopweek en ben nog niet ongesteld geworden, vorige week wel wat bloed verloren maar echt niet veel.. Beetje slijmig..

Is dit normaal? En op welke dag hoor je normaal ongesteld te worden in je stopweek?

Ps: het voelt alsof mijn buik een beetje ia opgezwollen, maar weet niet of ik nu zwanger ben of gewoon ongesteld moet worden

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is geen vaste dag waarop je ongesteld hoort te worden in de stopweek. Normaliter is dat rond de derde of vierde dag. Soms ook iets eerder of later. In ieder geval wel in de stopweek. Als je de pil goed gebruikt en er geen bent vergeten, zullen de klachten die je nu hebt door de komende bloeding veroorzaakt worden.

Reageren
    Anoniem

Oh oke, ja ik haal nu om de maand een test omdat ik heb gelezen dat je ook ongesteld kan worden& zwanger haha…

Ik zit wel aan ijzerpillen, maar zover ik weet heeft dat geen effect

Reageren
    John (moderator)

Nee die hebben geen effect op de pil.
    Als je pil goed gebruikt en er geen vergeet, kun je rustig stoppen met geld uitgeven aan testen. Dat veroorzaakt namelijk alleen maar stress. Daardoor kan je menstruatie ook later komen.
    Je kunt niet ongesteld worden als je zwanger bent. Wat er wel eens gebeurt is dat er gedurende de eerste weken van een zwangerschap wat kleine bloedingen kunnen optreden. Maar men menstruatie heeft dat niets te maken.

Reageren
    Anoniem

Ja maar ik heb nu dus kleine bloedingen

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat is de menstruatie die er zit aan te komen…..

Als je zo weinig vertrouwen in de pil hebt, kun je ze beter niet gebruiken. Dan geeft die pil iedere maand alleen maar stress.
    Nogmaals:
    Als je de pil goed gebruikt, de aanwijzingen van de bijsluiter goed in acht neemt en er geen vergeet tussendoor, is er geen enkele reden om te denken dat je zwanger zou kunnen zijn. De pil is het meest betrouwbare contraceptiemiddel

Reageren
Reageer op: Wanneer word je ongesteld in je stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.