Zoeken Vraag het forum

Angst voor zwangerschap na MAP

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Op de hele vroege ochtend van zondag 13 september heb ik onveilige seks gehad, de dag daarna rond 2 uur (binnen de 12 uur dus) heb ik een morning after pil genomen.
    Afgelopen zaterdag (19 september) begon ik te bloeden op iets wat erg veel op een menstruatie leek, omdat ik nog niet aan de pil zat heb ik die op donderdag gehaald en om meteen veilig te zijn begon ik die avond ook met het slikken.
    Maandagmiddag was deze bloeding gestopt, het heeft ongeveer twee volle tampons geduurd, de tampons van maandag waren vrij wit na uithalen. Dinsdagochtend bloedde ik weer, dit keer nog geen hele tampon echt vol. (Allemaal normale grootte), in de avond had ik een lichtroze afscheiding aan mijn wcpapier zitten na het plassen en op woensdagochtend begon ik tijdens gym weer te bloeden, ditmaal weer iets wat leek op menstruatiebloed.
    Bij deze bloedingen ervaar ik zwangerschapssymptomen zoals lichte constipatie, iets meer plassen dan normaal (maar dit kan ik mijzelf ook aanpraten), hoofdpijn zo nu en dan en in de ochtenden heb ik de afgelopen drie dagen buikpijn gehad.
    Ik maak mijzelf nu helemaal gek, ik weet nu niet of ik moet denken of ik zwanger ben, ongesteld ben geweest, doorbraakbloedingen heb gehad.
    Zijn zwangerschapssymptomen normaal na het nemen van een MAP?
    Ik ben compleet in de war door al deze hormonen die ik tot mij heb genomen de afgelopen paar dagen en heb echt wat advies nodig.
    Ik weet ook niet wanneer mijn eisprong is geweest omdat ik super onregelmatig ongesteld ben (ik nam de pil namelijk nog niet voor de onveilige seks).
    Ook snap ik dat ik nu deze strip af moet maken voordat de pil betrouwbaar is.
    Sorry als dit vaag/lang is en ik hoop op reacties want ik kan geen situaties op internet vinden als deze, vooral met die zwangerschapssymptomen.

Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als je op 13 september seks hebt gehad kun je nu onmogelijk al zwangerschapssymptomen hebben.
    De klachten die je beschrijft zijn zeer waarschijnlijk bijwerkingen van de MAP.

Reageren
Reageer op: Angst voor zwangerschap na MAP
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.