- Rage’15 september 2015 om 16:58
Beste iedereen,
Ik en mijn vriendin hebben een vraag over de anticonceptiepil. Mijn vriendinnetje is sinds vorige maand begonnen met de pil. Er staan over heel het internet veel verschillende dingen over wanneer de pil nu echt veilig is.
Even een situatieschetsje: mijn vriendin is dus een maand geleden (voor het eerst) begonnen met de pil. Ze heeft drie weken keurig op tijd geslikt en is daarna begonnen aan haar stopweek. In de stopweek is ze ongesteld geworden, en ze is sinds 5 á 6 dagen geleden oid weer begonnen met haar nieuwe strip.
Nu is onze vraag: wanneer is de pil nu echt veilig? We wisten dat het de eerste maand niet veilig zou zijn, nu begint ze aan de tweede maand en zijn we erg benieuwd wanneer het nou daadwerkelijk veilig is.
Ik hoop op een snel antwoord :)!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 september 2015 om 18:10Als je met de pil start, op de eerste dag van de menstruatie, is de pil vanaf de eerste pil werkzaam.
Reageren
Als je op een andere dag start, is de pil werkzaam nadat ze 14 dagen aaneengesloten is genomen. Vervolgens is z dan dus ook tijdens de stopweek gewoon werkzaam/ben je door de pil beschermd.Rage’16 september 2015 om 05:56Dus in principe is mijn vriendinnetje al een tijdje beschermd? 🙂
ReagerenJohn (moderator)
16 september 2015 om 08:47Ja hoor
Reageren