- Anoniem3 augustus 2015 om 19:56
Hallo ik zit in een heel lastige situatie :s ik heb eergisteren mijn laatste pil gepakt en waren gisteren en vandaag niet gekomen en ik heb dus sex gehad met mijn vriend. Is het mogelijk dat ik zwanger ben? Zou ik de morningafterpil pakken? En van de schok heb ik met een nieuwe strip begonnen maar wil er terug mee stoppen 🙁 ik weet niet meer wat ik moet doen en durf het ook niet aan mijn vriend te vertellen want hij wordt dan boos..
Kunnen julie mij aub helpen zo snel mogelijk!1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2015 om 20:31Je moet even wat verduidelijken…..
[quote]ik heb eergisteren mijn laatste pil gepakt en waren gisteren en vandaag niet gekomen[/quote] Wat bedoel je hier precies mee?Je hebt eergisteren de laatste pil genomen en hebt nu dus dan een stopweek. Als je de pil goed gebruikt en er geen vergeet, ben je ook in de stopweek gewoon beschermd. Dit had je dus ook in de bijsluiter kunnen vinden. Die zit er niet voor niets bij……
De pil weer gaan slikken enkele dagen na onbeschermde seks om een zwangerschap te voorkomen helpt natuurlijk helemaal niet.Wat je nu niet moet doen is weer stoppen met de pil. Je bent aan een nieuwe strip begonnen, maak die dan ook gewoon af. Je blijft gewoon beschermd maar hebt wel kans op een tussentijdse bloeding. Maar dat maakt verder niet uit.
PS
Reageren
Als je vriend hier boos om wordt is het een sukkel……
lekker makkelijk om alle verantwoording van seks op de partner af te schuiven….
Seks en de gevolgen daarvan zijn ook zijn verantwoordelijkheid of je nou de pil slikt of niet.