- AnoniemFW18 juni 2015 om 08:55
Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 19 jaar en slik vanaf mijn 15e pil. Altijd de yaz 24+4 gehad en hier vrij positief over geweest. Nu heb ik vanaf januari opeens de Mylan gekregen (ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/015 mg) en eigenlijk sindsdien ben ik er totaal niet blij mee. Maar, elke keer stelde ik het uit om naar de dokter te gaan want “uiteindelijk vielen de klachten wel mee en het kon ook door andere zaken komen”. Tot ik na een stressvolle periode een paar maanden geleden opeens last kreeg van angsten, hyperventilatie en paniekaanvallen. Toen was het best logisch, ik was lichamelijk en mentaal op. Maar nu, na 2,5 maand loop ik nog steeds met dezelfde klachten rond.
En het gekke is, als ik terugkijk op deze maanden, zijn er een paar weken geweest waarin ik me goed voelde en dat was wanner ik in mijn stopweek zat!
Ik heb al verschillende slechte verhalen gelezen over deze pil en ik wil nu dus eigenlijk vragen of het mogelijk is dat ik mij beter voel als ik de pil niet slik. Of kan dit niet omdat die hormonen dan nog steeds in mijn lichaam zitten?
Als dit waar is, dat dit allemaal direct of indirect door de pil komt, dan is het echt rotzooi en stop ik er gelijk mee!
Hoop dat anderen misschien een ervaring kunnen delen of misschien wel antwoord kunnen geven.Bedankt alvast!
2 reactiesReagerenAnoniem18 juni 2015 om 09:46Waarom zou je stoppen met de pil?
Je kunt ook naar je arts gaan met je klachten en vragen of je een andere soort pil mag omdat je hier niet goed op reageert.Ook zou je eens kunnen nadenken over andere anticonceptie. Een spiraaltje bijvoorbeeld, of een staafje.
Reageren
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden..John (moderator)
18 juni 2015 om 10:25Ik ben het met de vorige schrijver eens.
Reageren
Ga terug naar je huisarts en vraag om de Yaz of een andere pil.