Zoeken Vraag het forum

Beter af zonder pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • AnoniemFW

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 19 jaar en slik vanaf mijn 15e pil. Altijd de yaz 24+4 gehad en hier vrij positief over geweest. Nu heb ik vanaf januari opeens de Mylan gekregen (ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/015 mg) en eigenlijk sindsdien ben ik er totaal niet blij mee. Maar, elke keer stelde ik het uit om naar de dokter te gaan want “uiteindelijk vielen de klachten wel mee en het kon ook door andere zaken komen”. Tot ik na een stressvolle periode een paar maanden geleden opeens last kreeg van angsten, hyperventilatie en paniekaanvallen. Toen was het best logisch, ik was lichamelijk en mentaal op. Maar nu, na 2,5 maand loop ik nog steeds met dezelfde klachten rond.
    En het gekke is, als ik terugkijk op deze maanden, zijn er een paar weken geweest waarin ik me goed voelde en dat was wanner ik in mijn stopweek zat!
    Ik heb al verschillende slechte verhalen gelezen over deze pil en ik wil nu dus eigenlijk vragen of het mogelijk is dat ik mij beter voel als ik de pil niet slik. Of kan dit niet omdat die hormonen dan nog steeds in mijn lichaam zitten?
    Als dit waar is, dat dit allemaal direct of indirect door de pil komt, dan is het echt rotzooi en stop ik er gelijk mee!
    Hoop dat anderen misschien een ervaring kunnen delen of misschien wel antwoord kunnen geven.

Bedankt alvast!

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Waarom zou je stoppen met de pil?
    Je kunt ook naar je arts gaan met je klachten en vragen of je een andere soort pil mag omdat je hier niet goed op reageert.

Ook zou je eens kunnen nadenken over andere anticonceptie. Een spiraaltje bijvoorbeeld, of een staafje.
    Er zijn vele wegen die naar Rome leiden..

Reageren
    John (moderator)

Ik ben het met de vorige schrijver eens.
    Ga terug naar je huisarts en vraag om de Yaz of een andere pil.

Reageren
Reageer op: Beter af zonder pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.