- Anoniem12 mei 2015 om 12:15
Al meerdere malen ben ik van pil gewisseld, maar ik blijf iedere keer hetzelfde probleem hebben. Iedere vier weken word ik gewoon ongesteld, ondanks dat ik nog steeds de pil slik die dagen (ook echt iedere keer op een vast tijdstip). Het zijn geen doorbraakbloedingen, want het komt gewoon iedere vier weken. Als ik dan denk ‘Ik heb hier geen zin in (ongesteld zijn)’ en ik probeer door te slikken blijf ik ongesteld, soms juist extra lang en niet heel hevig. Daarom stop ik maar na een paar dagen met de pil slikken als ik ongesteld ben geworden. Ik kan daardoor nooit doorslikken en mijn ongesteldheid regelen. Heel vervelend en geen idee hoe dit kan?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 mei 2015 om 16:40Als je de pil gebruikt, is het juist de bedoeling dat je 1 x per 4 weken een stopweek hebt en een onttrekkingsbloeding krijgt. Ik denk dat je de pil ook niet helemaal juist gebruikt.
Als je pil gebruikt, neem je 3 weken achtereenvolgens de pil en hebt daarna een stopweek waarin je je onttrekkingsbloeding (menstruatie) krijgt.
Als je de pil doorslikt, kunnen de menstruaties uitblijven. Maar dan moet je ook echt doorslikken en niet tussendoor weer een keer stoppen. Dus zeker 3 strippen achter elkaar blijven slikken, ook al krijg je tussendoor een bloeding.De pil is om ervoor te zorgen dat je niet zwanger raakt. Niet om van je menstruaties af te komen, tenzij je ze dus doorslikt.
Reageren