Zoeken Vraag het forum

menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo ik ben een meisje van 17 en sinds kort ben ik aan de pil (3 maanden) het was eerst veel gezeur met mijn ouders om aan de pil te gaan maar uiteindelijk ging het toch gebeuren. Nu heb ik maandag mijn laatste pil in genomen en ik weet dat dit misschien een beetje paranoia kan kliken maar ik weet niet veel van de pil omdat mijn ouders het er niet echt mee eens waren en er verder dus ook niks van willen weten daarom vraag ik om jullie advies. normaal was ik na mijn laatse pil meteen de dag daarna ongesteld zoals ik net al zij was mijn laatse pil maandag en het is nu woensdag. van een vriendin van mij weet ik wel dat toen zij net begon met de pil dat ze het eerst ook heel snel werd maar daarna ook wat langer duurde omdat ze langer aan de pil was. Zou dit kunnen klopen. Daarnaast ben ik ook bang dat ik zwanger ben want ik ben een keer mijn pil vergeten maar daarna binnen 12 uur nog wel ingenomen ik had op internet gelezen dat je dan nog beschermd bent maar hoe betrouw baar is het nou eigenlijk. alvast bedankt en sorry voor mijn lange verhaal xx

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

ik heb ook ergens gelezen dat het langer kan duren naar dat je de pil wat langer slikt ik zou me nog niet te druk maken en je stopweek gewoon af te wachten. als je dan nog niet ongesteld bent geworden zou ik contact op nemen met je huisarts

Reageren
    Anoniem

wat raar dat je ouders er zo op tegen zijn als je 17 bent verwacht je toch juist dat het op een gegeven moment normaal gaat worden. Ik bendoel ik zal eerlijk zeggen ik was zelf 15 met mijn eerste keer. dat soort dingen is gewoon geen leeftijd aan gebonden je betn er klaar voor of niet. Ik vind het heel erg voor je dat je ouders je zo weinig hebben geinfomeerd en dat je daarom zo in de stress zit. dit is namelijk erg normaal dat je niet meteen ongesteld word als je je laatste pil hebt in genomen je hebt tot volgende week dinsdag om ongesteld te worden en dat is nog wel een aatal dagen. en zeker omdat dit je 3e pil strip is kan het gewoon zijn dat het ietjes langer duurdt.

Reageren
    John (moderator)

Waarom geef je zelf 2 x antwoord op je eigen vraag?
    Verveel je je misschien?

Reageren
Reageer op: menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.