- Anoniem9 november 2014 om 14:31
Hallo,
Op 14 september heb ik seks gehad maar is het condoom gescheurd we hadden het de 2e x gedaan die avond dus het was heel weinig en alles liep er zo weer uit de volgende dag 15 sept heb ik een morning after pil genomen voor de zekerheid,
6 dagen na de morining after pil 21 sept heb ik 3 dagen gebloed dus ik verwachte gewoon weer zoals normaal rond 5 oktober ongesteld te worden dat is dus niet gebeurt. Op 20 oktober heb ik mijn eerste test gedaan en die was negatief, 2 dagen later een 2e test, weer negatief 4dagen later een 3e test en vervolgens 2 dagen daarna weer een 4e allemaal negatief. Dus ik dacht nog even wachten tot 5 november misschien word ik dan wel ongesteld maar het is er nu nog niet heb wel veel buikpijn, is het normaal dat je na een morning after pil een keertje niet ongesteld word of zijn die 4 testen dan gewoon toevallig alle 4 fout?37 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 november 2014 om 16:30Omdat je 6 dagen na de MAP een bloeding hebt gehad, blijft je menstruatie dus nu uit. Je baarmoederslijmvlies is nog niet dik genoeg om een menstruatie te krijgen.
[quote]het was heel weinig en alles liep er zo weer uit de volgende[/quote]dat zegt dus niets. Dit verminderd de kans op een zwangerschap zeker niet.
ReagerenAnoniem9 november 2014 om 18:12Oke dat maakt het wel een stuk duidelijker, maar die 3 dagen denk ik dat ik dan ongesteld was is het dan normaal dat mijn menstruatie dan een maand overslaat en ik nu nog niet ongesteld ben..? 4 testen negatief dus ik snap dat dan weer niet.
ReagerenAnoniem9 november 2014 om 19:57een morning after pil stelt je eisprong uit voor een paar dagen. zodat het zaad tegen die tijd afgestorven is.
Hierdoor kan het zijn dat je cyclus in de war is.MAAR als je op die moment wel een eisprong al had, helpt de morning after pil niet meer ! en kan het best zijn dat het te laat was.
de 3 dagen wel ongesteld zijn kan dan een zuivering zijn van de restjes in je baarmoeder bij de innesteling van de eicel.
na 6 weken zou een zwangerschapstest dan toch wel positief moeten kleuren denk ik.weet ook dat cyclussen uitblijven bij voldoende hoog stress-gehalte.
ReagerenAnoniem9 november 2014 om 20:15Ja daar had ik ook al van gehoord maar ik ben nu verder dan 6 weken en toch blijven de testen negatief ik vroeg me eigenlijk af of dit vaker voor komt of dat dit iets is wat niet hoort…
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2014 om 20:23ik had al uitgelegd, dat omdat je 6 dagen na de MAP een onttrekkingsbloeding had gehad, je normale menstruatie uitblijft.
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2014 om 20:31@ anoniem van 20.57 uur.
Men weet niet precies hoe de MAP werkt, maar men denkt dat de eisprong wordt voorkomen of geblokkeerd.
Reageren
[quote]de 3 dagen wel ongesteld zijn kan dan een zuivering zijn van de restjes in je baarmoeder bij de innesteling van de eicel.[/quote] Dit is echter niet juist. Wanneer er een innesteling heeft plaats gevonden ben je in verwachting en werkt de MAP dus niet meer. De doorbraakbloeding die na het nemen van de MAP in de regel optreedt, zorgt er voor dat er geen innesteling kan plaats vinden.Anoniem9 november 2014 om 20:34Ja je had uitgelegd dat het wegblijft maar mijn vraag is nou uiteindelijk is het normaal dat het dan 2maanden wegblijft? Want als t nu niet komt is het de 2e maand al.
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2014 om 20:46Het gebruik van de MAP kan je cyclus nogal in de war schoppen.
Reageren
Bovendien kan de stress die je dus daar nu van hebt ook ervoor zorgen dat je menstruatie later komt of zelfs uitblijft, zoals anoniem ook al schreef.
Wacht gewoon nog even een paar dagen af.
Is je menstruatie normaal altijd precies op tijd?Anoniem9 november 2014 om 20:54Ja altijd rond de 5e soms 1-2d dagen later.. ik koop morgen nog 2 testen voor de zekerheid en dan kijken wat daar weer uit komt.
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2014 om 21:07Neem morgen contact op met je huisarts en vraag om een bloedtest. Dat is veel nauwkeuriger en dat weet je het zeker.
ReagerenAnoniem9 november 2014 om 21:34Het probleem is dat mijn ouders het nu nog even niet mogen weten en ik weet niet zo goed hoe ik het dan moet aanpakken om alles anoniem te houden
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2014 om 23:10Ik ga er vanuit dat je niet zwanger bent, omdat je op tijd de MAP hebt genomen en 6 dagen later een onttrekkingsbloeding hebt gehad.
Maar erg handig en verstandig is het niet wat je doet. Je bent nu al 6 weken verder.
Als je zwanger zou zijn moet je dat niet uitstellen. Tot 8 weken na de eerste dag van de laatste menstruatie kun je er dan nog makkelijk wat aan doen via de huisarts. Daarna wordt het moeilijker.Hoe oud ben je?
ReagerenAnoniem9 november 2014 om 23:1715
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2014 om 23:26Dan kun je zelfstandig een afspraak maken bij je huisarts. De huisarts mag hier met niemand over praten zonder jou toestemming. Ook niet met je ouders.
Reageren