- Anoniem24 augustus 2014 om 18:21
Misschien een beetje een domme vraag maar ik wil toch eventjes zekerheid voordat ik mij ongerust ga maken.
Ik had twee pil strippen goed doorgeslikt en was met de derde bezig (9 pillen geslikt). Totdat ik een doorbraakbloeding kreeg en een stopweek inlaste van twee dagen. Ik weet dat twee dagen een beetje kort is, maar wilde toch eens kijken of dat het mijn menstruatie misschien wat korter zou maken. Nu zijn we een week verder en bloed ik nog steeds een beetje. Het is toch niet zo dat die twee dagen stopweek worden gezien als twee vergeten pillen als je sowieso een strip volledig hebt geslikt? Want anders zou je zelfs na het afmaken van een strip, een stopweek van 1 dag in kunnen stellen? Of begrijp ik het nu verkeerd..1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2014 om 20:57Een stopweek heet niet voor niets zo.
Reageren
Je kunt ze inkorten maar niet naar 2 dagen. In dat geval moet je dus handelen alsof je 2 pillen bent vergeten. Dus gewoon de strip verder afmaken.
Het optreden van een doorbraakbloeding bij het doorslikken van de pil is vrij normaal. 2 dagen de pil niet nemen heeft geen invloed op je menstruatie.
Als je zo met die pil blijft experimenteren, moet je niet vreemd opkijken als je eerstdaags zwanger bent.