Zoeken Vraag het forum

Tellen na een stopweek en de duur ervan..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Misschien een beetje een domme vraag maar ik wil toch eventjes zekerheid voordat ik mij ongerust ga maken.
    Ik had twee pil strippen goed doorgeslikt en was met de derde bezig (9 pillen geslikt). Totdat ik een doorbraakbloeding kreeg en een stopweek inlaste van twee dagen. Ik weet dat twee dagen een beetje kort is, maar wilde toch eens kijken of dat het mijn menstruatie misschien wat korter zou maken. Nu zijn we een week verder en bloed ik nog steeds een beetje. Het is toch niet zo dat die twee dagen stopweek worden gezien als twee vergeten pillen als je sowieso een strip volledig hebt geslikt? Want anders zou je zelfs na het afmaken van een strip, een stopweek van 1 dag in kunnen stellen? Of begrijp ik het nu verkeerd..

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een stopweek heet niet voor niets zo.
    Je kunt ze inkorten maar niet naar 2 dagen. In dat geval moet je dus handelen alsof je 2 pillen bent vergeten. Dus gewoon de strip verder afmaken.
    Het optreden van een doorbraakbloeding bij het doorslikken van de pil is vrij normaal. 2 dagen de pil niet nemen heeft geen invloed op je menstruatie.
    Als je zo met die pil blijft experimenteren, moet je niet vreemd opkijken als je eerstdaags zwanger bent.

Reageren
Reageer op: Tellen na een stopweek en de duur ervan..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.