Zoeken Vraag het forum

Stopweek tijdens de pill

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kas plantje

Hallo allemaal,

Ik heb simds maart mijn pill doorgeslikt. Eind mei kreeg ik een doorbraak bloeding tijdens mijn laatse week van de pill.(9 dagen) ik had toen mijn strip afgemaakt. Ik ben toen aan een nieuwe strip begonnen omdat ik niet meer aan het bloeden was. Ik heb de eerste week van de strip geslikt en bgon weer te bloeden dus besloot ik om een stopweek in telassen. Nu ben ik 5 dagen in mijn stopweek en nog steeds ongesteld.
    Mijn vraag is, na de 7e dag van de stopweek moet ik dan veder met een hele nieuwe strip of kan ik gwn weer veder met deze. En als deze dan weer op is kan ik dan weer doorslikken en daarna pas weer de normale stopweek inlassen?

Ik slik 21 van de zelfde pilletjes
    Ethinylestradiol/levonorgestrel 0.03/0,15 mg

Alvast bedankt.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je had eigenlijk eind mei bij de eerste doorbraakbloeding meteen een stopweek moeten inlassen. De stopweek na 1 week de pil te hebben geslikt was niet handig. Zo werk je namelijk doorbraakbloedingen in de hand en loop je toch een risico dat de pil niet betrouwbaar is.

Na de stopweek nu, start je het beste gewoon met een nieuwe strip, maakt die af en houd dan een stopweek. Voor alle zekerheid raad ik je aan om gedurende de eerste 7 dagen van de nieuwe strip geen onbeschermde seks te hebben

Reageren
    Kasplantje

het kan nog steeds veilig zijn ivm dat ik daarvoor gw heb doorgeslikt elke keer en twee a driee maanden geen stopweek heb gehad?

Reageren
    John (moderator)

Ik moet even iets duidelijk krijgen:  Je hebt geen stopweek gehad voordat je aan de nieuwe strip begon?

Reageren
    Kasjplantje

dat klopt. Ik heb geen stopweek gehad voordat ik begon omdat ik toen niet meer ongesteld meer was.

Reageren
    John (moderator)

Oke…..dat verandert de zaak…

Je moet gewoon na de stopweek met een nieuwe strip beginnen. Bewaar de aangebroken strip als reserve. Maak die af en houdt dan weer een stopweek. Je bent dus in dit geval wel gewoon beschermd door de pil.

Ik dacht in eerste instantie dat je dus 2 x achter elkaar een stopweek had gehouden.

Reageren
Reageer op: Stopweek tijdens de pill
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.