Zoeken Vraag het forum

Nogmaals ongesteld?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben sinds 2 weken aan de pil en heb er nu bijna 14 geslikt. Helaas ben ik sinds 2 dagen ongesteld en blijft dit hevig aanwezig.

Stel dat ik nu de strip afmaak, word ik dan nog een keer ongesteld in de stopweek?

Is het een optie om nu ‘vervroegd’ een stopweek in te lassen om daarna opnieuw te beginnen aan een andere strip?

Ik weet dat dit de anticonceptieve werking zou kunnen beinvloeden, een condoom wordt altijd gebruikt.

Serieus antwoord zou fijn zijn.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De eerste maanden van het pilgebruik kunnen onregelmatige bloedingen optreden.
    Niet stoppen met de pil maar de strip gewoon afmaken. Het inlassen van een stopweek nu gaat het probleem niet oplossen. Het zou kunnen dat de bloeding van de stopweek nu uitblijft. Maar dat is een kwestie van afwachten.
    Lees ook de bijsluiter.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw antwoord, dan ga ik zo verder.

Ik vind de bijsluiter altijd zo algemeen. Ze melden wel bevindingen maar zijn niet erg creatief in het aandragen van oplossingen of voorbeelden. Dat er tussentijds bloedverlies kan optreden melden ze, maar niet wat je opties op dat moment zijn.

Reageren
    John (moderator)

Het klopt natuurlijk wel dat de bijsluiter algemeen is. Maar anders kan het helaas niet. Het is namelijk niet bij iedereen hetzelfde. Ze kunnen dus niet voor iedere situatie een optie of oplossing geven.
    Maar daar kun je dan wel hier op het forum voor terecht. 😉

Reageren
    Anoniem

Even een update van mijn kant. Misschien was dit toch geen ongesteldheid maar een doorbraakbloeding van 2/3 dagen. Sinds gisteren dag is het helderrode bloed overgegaan in bruine uitscheiding dat veel lijkt op het klassieke spotting.

Omdat ik nu aan de pil ben, is dan iedere tussentijdse bloeding een ‘doorbraakbloeding’ ook al lijkt het op de gewone menstruatie?

Reageren
    John (moderator)

Ja, in principe zijn dat inderdaad doorbraakbloedingen

Reageren
    Anoniem

Update van mijn kant. Ongesteld geworden in de stopweek (wat een drama, zoveel kramp!) maar nu zijn de bloedingen wel voorbij (Y).

Reageren
Reageer op: Nogmaals ongesteld?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.