- Anoniem20 augustus 2014 om 16:55
Ik ben sinds 2 weken aan de pil en heb er nu bijna 14 geslikt. Helaas ben ik sinds 2 dagen ongesteld en blijft dit hevig aanwezig.
Stel dat ik nu de strip afmaak, word ik dan nog een keer ongesteld in de stopweek?
Is het een optie om nu ‘vervroegd’ een stopweek in te lassen om daarna opnieuw te beginnen aan een andere strip?
Ik weet dat dit de anticonceptieve werking zou kunnen beinvloeden, een condoom wordt altijd gebruikt.
Serieus antwoord zou fijn zijn.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 augustus 2014 om 18:25De eerste maanden van het pilgebruik kunnen onregelmatige bloedingen optreden.
Reageren
Niet stoppen met de pil maar de strip gewoon afmaken. Het inlassen van een stopweek nu gaat het probleem niet oplossen. Het zou kunnen dat de bloeding van de stopweek nu uitblijft. Maar dat is een kwestie van afwachten.
Lees ook de bijsluiter.Anoniem20 augustus 2014 om 19:33Bedankt voor uw antwoord, dan ga ik zo verder.
Ik vind de bijsluiter altijd zo algemeen. Ze melden wel bevindingen maar zijn niet erg creatief in het aandragen van oplossingen of voorbeelden. Dat er tussentijds bloedverlies kan optreden melden ze, maar niet wat je opties op dat moment zijn.
ReagerenJohn (moderator)
20 augustus 2014 om 22:02Het klopt natuurlijk wel dat de bijsluiter algemeen is. Maar anders kan het helaas niet. Het is namelijk niet bij iedereen hetzelfde. Ze kunnen dus niet voor iedere situatie een optie of oplossing geven.
Reageren
Maar daar kun je dan wel hier op het forum voor terecht. 😉Anoniem25 augustus 2014 om 09:42Even een update van mijn kant. Misschien was dit toch geen ongesteldheid maar een doorbraakbloeding van 2/3 dagen. Sinds gisteren dag is het helderrode bloed overgegaan in bruine uitscheiding dat veel lijkt op het klassieke spotting.
Omdat ik nu aan de pil ben, is dan iedere tussentijdse bloeding een ‘doorbraakbloeding’ ook al lijkt het op de gewone menstruatie?
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2014 om 14:17Ja, in principe zijn dat inderdaad doorbraakbloedingen
ReagerenAnoniem11 september 2014 om 12:23Update van mijn kant. Ongesteld geworden in de stopweek (wat een drama, zoveel kramp!) maar nu zijn de bloedingen wel voorbij (Y).
Reageren