- Anoniem4 december 2021 om 16:31
Hoi
Ik slikte mijn pil door. In maand 4 ben ik na 1,5 weken gestopt met doorslikken omdat ik een bloeding voelde aankomen. 2 dagen later had ik dan ook mijn menstrutie. Nu ben ik met een nieuwe strip begonnen, na 5 dagen geen pil te nemen. Maar nu ben ik dus nog steeds ongesteld ik zit al op dag 6 van mijn nieuwe pil en mijn ongesteldheid houd maar niet op. Hoe komt dit? Kan ik hier iets aandoen?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 december 2021 om 16:57Een stopweek duurt in de regel 7 pilvrije dagen. Je bent waarschijnlijk iets te vroeg met de pil gestart. Maak de strip af en houdt dan weer een stopweek , maar dan wel een van 7 pilvrije dagen
ReagerenAnoniem4 december 2021 om 17:02Wegens medische reden raad mijn dokter mij aan om altijd een stopweek van 5 dagen te houden. Dus houd mijn menstruatie dan aan tot volgende stopweek? Of kan ik er iets aandoen
ReagerenJohn (moderator)
4 december 2021 om 17:05OK… Dan maar even afwachten. Ik kan je zo helaas niet zeggen of de bloeding blijft aanhouden. Als je er halverwege volgende week nog steeds last van hebt ga dan even naar de huisarts. Ik denk dat het advies van de huisarts over de stopweek van 5 dagen toch bedoeld was als je telkens na iedere strip een stopweek zou houden. Kan me vergissen natuurlijk
Reageren