- Anoniem19 juli 2014 om 18:09
Hallo,
Op internet zag ik het volgende staan: ” Als je de pleister voor de eerste keer gebruikt, start je op de eerste dag van je menstruatie. Vanaf dan kan je meteen op de pleister vertrouwen……. Als je op een ander tijdstip begint, dan zijn de eerste zeven pleisterdagen niet betrouwbaar en moet je een condoom gebruiken om zwangerschap te vermijden. ”
Ben namelijk op een ander tijdstip begonnen en had onbeschermd sex. Wel had ik tijdens sex de anticonceptiepleister op en de dag erna ook. Moet ik me zorgen maken?
Vriendelijke groet
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 juli 2014 om 18:19De tekst is volgens mij toch duidelijk genoeg.
Reageren
Als je op een andere dag begint dan de eerste dag van de menstruatie ben je dus de daarop volgende 7 dagen NIET beschermd ook al heb je de pleister op geplakt en loop je kans op zwangerschap. Neem dus contact op met je huisarts!Anoniem19 juli 2014 om 18:23Halo Tandor,
Bedankt voor u snelle reactie dat waardeer ik. 12 uurtjes later heb ik een MAP ingeslikt. Kan dat?
ReagerenJohn (moderator)
19 juli 2014 om 18:29Dat heb je dan goed gedaan. Met de MAP was je in ieder geval op tijd.
Reageren
Je hoeft dan verder geen contact meer op te nemen met je huisarts.Anoniem19 juli 2014 om 18:30Bedankt..
Reageren