Zoeken Vraag het forum

Twee weken na menstruatie met de pil gestart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben twee weken na mijn menstruatie begonnen met de pil, nu begrijp ik overal op internet dat hij de eerste maand niet veilig is. Zodra ik begin met de tweede strip zonder stopweek is hij dan direct veilig of is het beter een stopweek te houden?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint met de pil, ben je eerste 7 dagen dat je de pil gebruikt niet beschermd. Daarna gewoon wel. Als het goed is staat dat ook in de bijsluiter.

Reageren
    Anoniem

Dus als ik het goed begrijp moet ie inmiddels veilig zijn? Ik ben al over de 2 weken heen met de pil. Ik kan er niks over vinden in de bijsluiter

Reageren
    John (moderator)

Als je ze al 2 weken hebt genomen ben je inderdaad beschermd. Welke pil heb je?

Reageren
    Anoniem

Yasmin.
    Voorheen slikte ik hem altijd door, dat kan ik nu ook direct doen toch?

Reageren
    John (moderator)

Ik moet even een correctie aanbrengen.
    De pil is inderdaad pas na 14 dagen werkzaam omdat je later in de cyclus bent gestart. Om helemaal zeker te zijn zou je dan de pil inderdaad kunnen doorslikken

Reageren
    Anoniem

Ok. dus als ik het goed begrijp is de pil nu veilig omdat ik hem al 16 dagen heb ingenomen. Het is overigens mijn eerste strip en kan direct doorgaan met de tweede, dan is hij zeker direct veilig op het moment dat ik de eerste van de tweede strip in neem

Reageren
    John (moderator)

Helemaal correct.

Reageren
Reageer op: Twee weken na menstruatie met de pil gestart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.