Zoeken Vraag het forum

anticonceptie pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik had een vraag, ik ben 7 dagen geleden voor het eerst begonnen met de pil, dat was op een willekeurige dag, er werd mij verteld dat je dan 7 keer de pil moet slikken en dan veilig bent. Vanochtend nam ik de 7e pil en ik heb daarna seks gehad met mijn vriend. Ben ik nu veilig?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ook in de bijsluiter had je kunnen vinden dat je eerste 7 dagen een aanvullend contraceptiemiddel (condoom) had moeten gebruiken. Dus vandaag eigenlijk ook. Maar ik denk dat het verder geen probleem Zal zijn.

Reageren
    luana

kan het zijn dat de pil niet werkt? Dat je lichaam het afstoot en je immuun bent?
    En hoe kan je weten als zwanger bent door de pil heen? Stoppen de ontrekkingsbloedingen van de stopweek dan ook of gaan deze gewoon door? Sommige sites zeggen van wel, anderen van niet.

Ik neem de pil altijd correct en rond hetzelfde tijdstip maar dit zijn gewoon even dingen die ik wil weten

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed gebruikt zal die werken. En als je zwanger bent is het eerste symptoom de uitblijvende bloeding tijdens de stopweek

Reageren
    luana

ik dacht sat die bloedingen doorgingen omdat het geen echte menstruatie is en gwn hormonen? Maar dit is niet dan?

Reageren
    John (moderator)

Nee de bloedingen stoppen

Reageren
Reageer op: anticonceptie pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.