- anoniem6 juni 2013 om 17:57
ik neem nu sinds een paar maand de diane 20 pil, maar heb erg veel klachten. ik weet dat dit mogelijk is en tijdelijk, maar het is echt vervelend momenteel
-misselijk na etenstijd
-andere stoelgang
-hoofdpijn
-ogen doen raar (minder goed focussen)
– soms meer, soms minder eetlustik kan amper paracetamol nemen nu, ik zit bijna dagelijks aan de rennie. ik wil het gewoon niet meer iemand een idee?
9 reactiesReagerenMaartje7 juni 2013 om 12:04Ik zou een andere pil vragen.
Reagerenanoniem7 juni 2013 om 13:47dan ga ik toch maar van dokter veranderen hij wilt geen spiraal plaatsen, terwijl ik dat juist wel wil
ReagerenAnne7 juni 2013 om 14:10Huh, je huisarts doet niet wat jij graag wilt? Het is toch jouw lijf?! Jij bepaald toch welke vorm van anticonceptie je neemt???
Anne
ReagerenPleuntje7 juni 2013 om 14:12Je kunt ook een hormoonstaafje overwegen. Nexplanon.
Reagerenanoniem8 juni 2013 om 14:23ik ga tijdelijk stoppen met de pil om te zien of alles dan beter gaat.
mijn doorbraakbloedingen worden steeds erger naarmate ik doorslik.
dit is misschien stom, maar sommige sites vermelden dat een te lichte pil onvoldoende beschermt als die niet genoeg werkt. is dat waar?
Reagerenanoniem8 juni 2013 om 14:27@anne
mijn vriend ging met zijn ex naar dezelfde dokter om haar spiraaltje te laten vervangen, maar hij wou haar absoluut de pil of nuvaring voorschrijven. ze hebben voet bij stuk gehouden en toen heeft de dokter haar doorgestuurd naar een gyneacoloog. dus ik denk dat hij iets tegen een spiraal heeft
ik wil juist iets waarop ik niet moet letten zoals een spiraaltje of een staafje
ReagerenAnne8 juni 2013 om 18:30Op een staafje – Nexplanon – hoef je dus niet te letten. Op de pil wel. Of snap ik jouw vraag nou niet goed? Ik heb de afgelopen 10 jaar Implanon/Nexplanon gehad (dus drie staafjes in die jaren) en nooit problemen gehad. Met de pil zat ik tegen het plafond aan, zo wisselde mijn humeur.
ReagerenAnoniem8 juni 2013 om 19:46Ik weet dat het vroeger wel voorkwam. De zogenaamde lichte pillen konden bij sommige vrouwen inderdaad onbetrouwbaar zijn door het extreem lage gehalte aan hormonen.
Reageren
De samenstellingen van de huidige pillen bevatten volgens mij echter allemaal voldoende hormonen.anoniem8 juni 2013 om 22:02een staafje of spiraal is juist wat wat ik wil en hoop zo dat ik geen moodswings krijg. de pil is niet ideaal in combi met een depressie, het is weer erger geworden.
Reageren