Zoeken Vraag het forum

hevige klachten gewenning pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

ik neem nu sinds een paar maand de diane 20 pil, maar heb erg veel klachten. ik weet dat dit mogelijk is en tijdelijk, maar het is echt vervelend momenteel

-misselijk na etenstijd
    -andere stoelgang
    -hoofdpijn
    -ogen doen raar (minder goed focussen)
    – soms meer, soms minder eetlust

ik kan amper paracetamol nemen nu, ik zit bijna dagelijks aan de rennie. ik wil het gewoon niet meer iemand een idee?

9 reacties
    Reageren
    Maartje

Ik zou een andere pil vragen.

Reageren
    anoniem

dan ga ik toch maar van dokter veranderen hij wilt geen spiraal plaatsen, terwijl ik dat juist wel wil

Reageren
    Anne

Huh, je huisarts doet niet wat jij graag wilt? Het is toch jouw lijf?! Jij bepaald toch welke vorm van anticonceptie je neemt???

Anne

Reageren
    Pleuntje

Je kunt ook een hormoonstaafje overwegen. Nexplanon.

Reageren
    anoniem

ik ga tijdelijk stoppen met de pil om te zien of alles dan beter gaat.

mijn doorbraakbloedingen worden steeds erger naarmate ik doorslik.

dit is misschien stom, maar sommige sites vermelden dat een te lichte pil onvoldoende beschermt als die niet genoeg werkt. is dat waar?

Reageren
    anoniem

@anne

mijn vriend ging met zijn ex naar dezelfde dokter om haar spiraaltje te laten vervangen, maar hij wou haar absoluut de pil of nuvaring voorschrijven. ze hebben voet bij stuk gehouden en toen heeft de dokter haar doorgestuurd naar een gyneacoloog. dus ik denk dat hij iets tegen een spiraal heeft

ik wil juist iets waarop ik niet moet letten zoals een spiraaltje of een staafje

Reageren
    Anne

Op een staafje – Nexplanon – hoef je dus niet te letten. Op de pil wel. Of snap ik jouw vraag nou niet goed? Ik heb de afgelopen 10 jaar Implanon/Nexplanon gehad (dus drie staafjes in die jaren) en nooit problemen gehad. Met de pil zat ik tegen het plafond aan, zo wisselde mijn humeur.

Reageren
    Anoniem

Ik weet dat het vroeger wel voorkwam. De zogenaamde lichte pillen konden bij sommige vrouwen inderdaad onbetrouwbaar zijn door het extreem lage gehalte aan hormonen.
    De samenstellingen van de huidige pillen bevatten volgens mij echter allemaal voldoende hormonen.

Reageren
    anoniem

een staafje of spiraal is juist wat wat ik wil en hoop zo dat ik geen moodswings krijg. de pil is niet ideaal in combi met een depressie, het is weer erger geworden.

Reageren
Reageer op: hevige klachten gewenning pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.