Zoeken Vraag het forum

2 pillen vergeten week 3 en wel stopweek ingelast

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • TGirl

Hallo,

Ik ben in week 3, 2 pillen achter elkaar vergeten te slikken. Ik heb de 2e pil die ik vergeten was alsnog geslikt (wel meer dan 12 uur te laat). Ik heb daarna de strip afgemaakt en wel een stopweek ingelast. Ik heb 3 dagen voordat ik de 1e pil vergat seks gehad. Is er een kans op zwangerschap?

Groet

13 reacties
    Reageren
    Jolet

Als je goed hebt gelezen, is de kans op zwangerschap nihil. Een vrouw raakt niet zo snel zwanger hoor! De meeste kans om zwanger te raken is tijdens haar vruchtbare periode (eisprong/ovulatie) en deze periode is zo’n twee weken vóór je volgende menstruatie.

Groetjes

Reageren
    TGirl

Klopt, maar ik heb precies seks gehad 2 weken voor mijn volgende menstruatie. Heb gewoon een stopweek ingelast en zit nu op de 2e dag van deze stopweek, dus hoor over 5 daagjes ongesteld te worden

Reageren
    Jolet

Nogmaals, ik denk niet dat je je superzorgen moet maken, maar helaas is de kans wel aanwezig. Voor een MAP is het te laat. Over 5 dagen testen, dan weet je het. Je bent tenminste eerlijk met vergeten pillen en je weet wat je cyclus is. Ik hoop natuurlijk dat je gewoon ongesteld zal worden (en daar ga ik wel van uit) maar laat je weten hoe het met je gaat? Komende tijd trouwens wel met condoom vrijen he… Of wil je zwanger raken? Lijkt me van niet als je de pil slikt, maar you never know…

Reageren
    TGirl

Ja zal ik doen!
    Normaal vergeet ik ook nooit pillen. Dit is eerlijk gezegd de eerste keer, slik hem al 5 jaar. Het was toen nog al een stressvolle week, maar ik wacht gewoon even af. Zal idd geen super grote kans zijn.
    Bedankt voor je reactie!

Reageren
    Grietje

Er bestaat nog zoiets als ik me goed herinner EllaOne, dat is een MAP die je tot na 5 dagen kunt nemen. Maar zoals ik heb meegelezen geldt dat ook niet meer, voor jou. Maar wat Jolet zegt, de kans is echt heel klein hoor, daar ben ik ook van overtuigd.

Griet

Reageren
    Anoniem

Ik heb in de 3de week 2 pillen achter elkaar vergeten niet meer genomen en daarna sex gehad vervolgens had ik alleen nog 1 pil over van de strip en heb ik die wel nog genome ik ben nu 5 dagen over tijd hoe groot is kans op zwangerschap?

Reageren
    Tandor1

Twee tot zeven pillen vergeten in de derde week van de pilstrip:

Dan heb je twee mogelijkheden.

De pil doorslikken:

Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af. Sla de stopweek over en ga direct door met de nieuwe strip (doorslikken).

Een vervroegde stopweek:

De dag waarop je de eerste pil vergeten bent telt dan als eerste dag van de stopweek.
    Op dag 8 begin je met je nieuwe pilstrip.

Omdat je beide mogelijkheden niet hebt gebruikt bestaat er dus een kans op zwangerschap. Doe een test.

Reageren
    Xx

<p style=”text-align: left;”>Ik ben 1 pil vergeten in week 2, of net week 3. Die heb ik direct geslikt toen ik het zag (wel te laat). Toen heb ik nog een paar dagen de pil geslikt (ik denk 5) en nu heb ik een stopweek ingelast. Ik zit nu op dag 3 van m’n stopweek, en ben heel bang dat ik zwanger ben. Verder slik ik de pil altijd keurig.</p>

Reageren
    John (moderator)

Het is wel belangrijk om te weten of het nou week 2 of week 3 was. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn. Je moet toch een beetje zorgvuldiger met de pil omgaan. Het is een strip met 21 pillen..je weet niet in welke week je de pil vergeten bent, en ook niet hoeveel pillen je wel nog hebt genomen. Dat moet toch makkelijk uit te rekenen zijn…

Als het week 2 was is er niets aan de hand. Voor week 3 is dat anders. Als je nou de bijsluiter had gelezen, had je geweten wat je had moeten doen.

Voor de derde week geldt: Ofwel meteen een stopweek starten na het vergeten van de pil, of zonder stopweek doorgaan met de volgende pilstrip.

Als de menstruatie verder uitblijft, doe dan op het einde van de week een zwangerschapstest

Reageren
    zwanger

Haaai,

Ik heb in de 2de of 3de week ik weet het niet zo goed meer 1 pil te laat geslikt…

Eigenlijk zou ik meteen moeten stoppen of nadat de strip op was met een nieuwe beginnen maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb gewoon een stopweek ingelast.

In die tijd heb ik het wel gedaan, de meeste keren gewoon met condoom maar 2 keer ook ff zonder (toen is ie niet klaargekomen) Is er een kans dat ik zwanger ben ?

mvg

Reageren
    John (moderator)

Als het in de derde week was dat je de pil was vergeten, zou je zo wel zanger kunnen raken

Reageren
Reageer op: 2 pillen vergeten week 3 en wel stopweek ingelast
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.