John (moderator)
10 december 2016 om 10:38Ze kan vaak heel goed helpen tegen acne. Maar daar zul je alleen achter komen als je ze gaat gebruiken.
J.14 december 2016 om 14:44Ik slik nu ongeveer 4 maanden deze pil, maar ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben over de hoeveelheid puistjes die het veroorzaakt. Toen ik 14/15 jaar was, had ik regelmatig last van puistjes. Ik ben er dus redelijk gevoelig voor. Nu had ik eindelijk het gevoel dat ik er een beetje ‘uitgegroeid’ was, totdat ik deze pil ging slikken. Het is door de pil alleen maar teruggekomen en ik weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen. Misschien toch maar overstappen naar een andere pil…
ReagerenJohn (moderator)
14 december 2016 om 15:08Bespreek met de huisarts inderdaad om over te stappen naar een andere pil of een andere vorm van anticonceptie
ReagerenAnoniem19 december 2016 om 20:41Hallo ik ben 13 jaar en heb ook echt heel erg last van acne ik zit sindsdien ook aan de ethinylestradiol/levonorgestrel sandoz omdat ik dat advies van de dokter heb gekregen maar ik ben er nu al een week mee bezig en het wordt alleen maar erger! En ik krijg nu echte bulten (onderhuids) maar ik schaam me kapot! Ik durf soms niet eens naar buiten ik hoop dat mijn lichaam aan deze pil snel gaat wennen…
Heeft iemand hetzelfde verhaal en heeft iemand nog tips?! Ik zit er heel erg mee
Reagerenvanillab7 september 2017 om 15:53ik gebruik het nu bijna 2 jaar en het is heel erg wisselvallig meestal krijg ik er puistjes door omdat ik van merk wissel of omdat ik het vergeten ben te slikken.
ReagerenCatootje7 september 2017 om 16:43Bij acne is het het handigst om wat aan de oorzaken te doen, zoals insulineresistentie, tekorten in je lichaam een onstekingsreacties. Beter je voeding aanpassen, met weinig snelle suikers. Ook zuivel, vanwege de hormoonwerking, beter vermijden.
Stoffen als magnesium, zink, vitamine B D en E en omega 3 en gammalinoleenzuur kunnen helpen. Biergist of edelgistvlokken kunnen helpen. Daarin zit onder andere zink en chroom. Chroom helpt je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
Gebruik van de pil verstoort je hormonen nog meer en het onttrekt voedingsstoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine b en magnesium.
ReagerenJosefien7 september 2017 om 23:10ik slik deze pil ook ! Denk nu onderhand al 4 jaar en heb nooit puisten! Heel soms als ik m’n stopweek hou dat er een soort klein pukkeltje ontstaat maar ik heb nooit last van puisten
Reageren~DD9 december 2017 om 16:05ik slik deze pil nu 3 maanden. Ik zie zelf eigenlijk geen verschil. Ik drink de laatste 2 weken 3 liter water per dag en ik zie het nu minder worden op me gezicht, maar op me rug niet. Volgensmij helpt deze pil helemaal niet tegen acne. Het duurd 2-6 maanden voor de pil helemaal aangepast is maar ik zie nog niks…
ReagerenOverloper9 april 2018 om 21:57Toen ik 15 was ben ik aan deze pil begonnen door mijn ernstige menstruatieklachten, had op dat moment al een enorm vette huid. Helaas is het er zeker niet beter door geworden, ik had juist het idee dat het er erger door werd. Deze pil werkt prima tegen menstruatieklachten en je hebt amper last van bijwerkingen, maar voor acne is het voor mij een ramp geweest. Ik heb deze pil een jaar lang geslikt. Sinds een week ben ik overgestapt naar de goedkope versie van de Yasmin pil.
ReagerenCatootje9 april 2018 om 23:12@Overloper, wat puistjes en vette huid betref is het beter om wat te doen aan oorzaken, zoals voeding, darmflora, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Bij menstruatieklachten spelen ook vaak voeding en tekorten aan diverse voedingsstoffen een rol. Denk bij een vette huid ook aan tekort aan vitamine B. Ook kan natrium phosphoricum helpen bij een vette huid.
Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Ook berooft de pil je lichaam van diverse vitaminen en mineralen, waaronder zink.
ReagerenRenske12 april 2018 om 12:31Ik ben momenteel gestopt met de pil
Maar ik gebruikte die pil ook omdat ik echt super veel acne had doordat ik deze pil ging slikken gingen mijn puistjes wel weg
Reagerenjans11 juni 2018 om 17:14ik ben vandaag naar de dokter geweest om de pil aan te vragen vanwege mijn puistjes. diane en yasmin pil werden afgeraden dus heb ik ethinylstradio/levonorgestrel mylan mee gekregen. dokter wist niet zeker of hij werkte en ze zij dat ik het maar gewoon een paar maanden moet proberen alleen naar de reacties gelezen te hebben ben ik bang om te beginnen kan iemand misschien helpen of heeft iemand tips?
ReagerenJohn (moderator)
11 juni 2018 om 17:33en waarom ben je bang om te beginnen?
ReagerenLizz8 juli 2018 om 21:53ik slik deze pil ook en heb het idee dat t wel ietsjes minder geworden is, en dat als ze komen dat ze wel sneller weggaan. Maar ondanks dat… ik hoopte dat het behalve de menstruatiepijn ook de puistjes weg zou nemen maar dat was dus niet echt het geval ?
Reageren