Zoeken Vraag het forum

Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03 / 0,15 – Puistjes of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sarah

Hallo,

Ik ben nu bijna 2 maanden geleden begonnen met deze pil, maar ik weet niet zeker of deze pil ook werkt tegen puistjes? In de bijsluiter staat namelijk dat deze pil puistjes kan veroorzaken… maar ik heb ook gehoord dat deze pil er tegen is. Ik snap dat dat bij iedereen anders is, maar voor de vrouwen met deze pil; wat merken jullie?

43 reacties
    Reageren
    Imke

Ik heb ‘m vroeger geslikt, maar heb er geen puistjes door gekregen.

Imke

Reageren
    Sarah

Ik wil graag meer meningen horen!

Reageren
    Sarah

Ik heb gekeken maar ik zie nog niet zo snel een antwoord op mijn vraag.. wel andere informatie over deze pil maar dat is niet wat ik zoek

Reageren
    Ria

Ik slik deze ook, had eigenlijk vrijwel nooit last van puistjes,
    alleen weleens vlak voor mijn menstruatie. Is er naar mijn idee iets minder op geworden door deze pil. Alleen heb je miss weinig aan mijn antwoord, omdat ik niet echt ervaren puistjesdrager ben (gelukkig maar haha)

Reageren
    Laura

Een wordt verschrikkelijk! sinds januarie heb ik deze pil gekregen omdat ik eerst met de diana pil veel door braak bloedingen had! toen ahd ik nooit puistjes, maar met deze pil wel, alleen maar ik schaam me kapot en heb echt een super vette T zone. Ik had het al tegen de dokter gezegt en die zei dat het van zelf wel minder wordt gewoon geduld (heb ik dus echt niet) binnenkort ga ik weer naar de dokter of ik weer terug mag naar de Diana pil. een ding is wel zeker doorbraak bloedingen heb ik niet meer

Reageren
    Emma

Ik ben helemaal tevreden met Implanon!

Reageren
    Sterre

Ben deze pil om die reden gaan slikken, maar heeft niks geholpen.
    Dokter zegt dat deze pil hier juist voor is bedoeld maar helpt toch echt niet voor mij!

Reageren
    Nina

Ik ben nu anderhalve maand aan deze pil en ik had voorheen echt nooit last van puistjes. Helaas nu wel, hoop dat het weg trekt zodra mijn lichaam gewend is. Zo niet dan stop ik met deze pil.

Reageren
    Naomi

Ik zit nu ook bijna 2 maanden aan de deze pil. Ik heb ‘m van de huisarts gekregen, omdat ik opzoek was naar een middel tegen acne en hij mij deze gaf.
    Het werkt niet echt. Ik heb zelfs het gevoel dat het alleen maar erger wordt.. helaas

Reageren
    Naomi

Excuses, ik zit aan de cyproteronacetaat.ethinlestradiol sandoz pil.

Reageren
    Jolanda

Idem! Ben 24jaar, nooit puisten gehad in mijn puberteit, altijd microgynon gehad maar 1.5jaar geleden ineens de ethinykstradiok/lever-nog wat gekregen. Wat een rot pil!! Heb ineens continu puisten op mijn kin, ben een stuk prikkelbaarder en ervaar ineens bijwerkingen die ik bij de micro nooit heb gehad. Maandag hang ik om half 8 aan de telefoon bij de huisarts dat ik de microgynon terug wil.

Reageren
    Anoniem

ethinylestradiol/levonorgestrel helpt niet tegen puisjes. één van de stoffen in deze pil is afkomstig van testosteron, waardoor je eerder een vette huid krijgt. Diane en Zoely zijn pillen met een stof die afkomstig is van progesteron, dat is beter om puistjes te verminderen. Nadeel van Diane is de hoge dosering, waardoor die pil voor langdurig gebruik niet wordt aanbevolen.

Reageren
    kimberly

Ik heb deze pil dus ook gekregen van mijn huisarts vanwege mijn acne maar ik word een beetje bang van al deze reacties. Ik ben net afgevallen en aankomen is ook echt niet wat ik wil. Gelukkig waren er ook positieve reacties want er waren ook mensen die helemaal geen klachten hadden. Ieder lichaam reageert er anders op denk ik zo, dus ik ga m gewoon proberen en ik kijk wel of mijn acne minder wordt en ik hoop dat ik niet aankom.

Reageren
Reageer op: Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03 / 0,15 – Puistjes of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.