Zoeken Vraag het forum

Nieuwe pil, wéér doorbraak?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Elaine

Ik ben voor 2 jaar geleden begonnen aan de pil Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03 / 0,15. Maar omdat ik wat zwaarder ben geworden, kreeg ik voor een maand of 5 terug last van lichte doorbraakbloedingen. Rozige afscheiding, wat donkerder werd.

Mijn huisarts adviseerde mij aan een andere pil te gaan (Ethinylestradiol/Gestodeen 0,030/0,075) en die te testen, dit heb ik 3 maand gedaan. Waarvan ik 2 maanden doorgeslikt heb.

Nu in de 4e maand, dus ook de 4e strip. Zit ik op 10 dagen en heb ik wéér last van lichtroze afscheiding. Ik slik de pil heel normaal, iedere dag, rond ongeveer hetzelfde tijdstip.

Iemand enig idee hoe dit kan? En de vraag is, ben ik nu nog beschermd?

Bedankt alvast.

Elaine

5 reacties
    Reageren
    Ellen

Als je de pil doorslikt, kan je een doorbraakbloeding krijgen. Je kunt nu een stopweek inlassen en na 7 dagen starten met een nieuwe strip. In principe ben je gewoon beschermd.

Reageren
    Elaine

@Ellen
    Ik ben dus 10 dagen geleden ongesteld geweest. Ik heb 2 maanden doorgeslikt, toen stopweek ingelast, gewoon normaal ongesteld geworden. Toen weer begonnen met de pil en nu, na 10 dagen weer zo’n lichte doorbraak.

Reageren
    Esther

Wat zei de huisarts je te doen tijdens het testen van deze pil?

Reageren
    Elaine

@Esther.

Ik moest de pil 3 maanden proberen, ging het dan goed moest ik bij deze blijven. Ik heb hem 3 maanden getest, ging allemaal prima. En nu gaat het alsnog mis!

Reageren
    Inez

Waarom stap je niet over op de prikpil of een spiraal?

Reageren
Reageer op: Nieuwe pil, wéér doorbraak?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.